شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی استان همدان از متوسط بالاتر خواهد بود


شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی استان همدان از متوسط بالاتر خواهد بود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: شدت بارش‌های کنونی در نیمه جنوبی استان از متوسط به بالا و در نیمه شمالی از متوسط به پایین خواهد بود.

محمد حسن باقری شکیب اظهار کرد:از امروز رفته رفته با افزایش ابر و ضخامت آن انتظار ورود سامانه بارشی به استان به تناوب تا صبح چهارشنبه را داریم.

وی ادامه داد:بارش‌ها عمدتاً به شکل باران بوده و به خصوص طی بازه روز سه شنبه بویژه در نیمه جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است و از سه شنبه بعد از ظهر و سه شنبه شب بعید نیست که در برخی از مناطق مرتفع بارش به شکل برف و باران هم باشد ضمن اینکه علاوه بر آن وزش باد نسبتاً شدید لحظه‌ای از دیگر پدیده‌ها خواهد بود.

باقری شکیب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص در نیمه جنوبی استان را از اثرات بارش‌های کنونی دانست و افزود: شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی از متوسط به بالا و در نیمه شمالی استان را در این بارش‌ها از متوسط به پایین می‌دانیم.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن از روز چهارشنبه رفته رفته با کاهش ابر، بارش هایی را صرفاً به شکل خفیف خواهیم داشت ضمن اینکه پنج شنبه به شکل موقت عمدتاً آسمان استان قسمتی ابری خواهد بود .

باقری شکیب یاد آور شد: مجدد از روز جمعه بارش هایی را به شکل باران با شدت ملایم در استان پیش بینی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: از نظر دمایی‌، دمای هوا در استان عمدتاً بالای صفر بوده و برای روز پنجشنبه قدری کاهش نسبی دمای صبحگاهی را داریم که می‌تواند این دماها به شکل موقت حوالی صفر درجه و یا یکی دو درجه زیر صفر باشد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه کمینه و بیشینه دما طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه فرودگاه همدان ۲ و ۱۶ درجه سلسیوس گزارش شده است، گفت: فامنین با منفی یک درجه سردترین و نهاوند با ۱۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو