درگ نیسان GT-R نیسمو تیونینگ 800 اسب بخار با تسلا مدل X پلد


درگ نیسان GT-R نیسمو تیونینگ 800 اسب بخار با تسلا مدل X پلد

آیا نیسان GT-R با تیونینگ و ۸۱۰ اسب بخار قدرت می‌تواند در ۴۰۰ متر حریف تسلا مدل X با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ کیلوگرم وزن بیشتر شود؟ نیسان GT-R هم‌اکنون بیش از ۱۶ سال سن دارد و طرفداران همچنان ناامیدانه منتظر نسل جدید هستند. البته طبق...

آیا نیسان GT-R با تیونینگ و ۸۱۰ اسب بخار قدرت می‌تواند در ۴۰۰ متر حریف تسلا مدل X با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ کیلوگرم وزن بیشتر شود؟

درگ نیسان GT-R نیسمو تیونینگ 800 اسب بخار با تسلا مدل X پلد

نیسان GT-R هم‌اکنون بیش از ۱۶ سال سن دارد و طرفداران همچنان ناامیدانه منتظر نسل جدید هستند. البته طبق گزارش‌ها، این خودرو سرانجام به آخر خط رسیده و جانشین آن الکتریکی خواهد بود؛ بنابراین، تا زمانی که می‌توانیم باید از صدای موتور V6 توئین توربوی GT-R لذت ببریم. بدین منظور، مت واتسون در جدیدترین ویدئوی خود یک نمونهٔ نیسمو از گودزیلا را در برابر رقیبی الکتریکی بنام تسلا مدل X پلد قرار داده است.

درگ نیسان GT-R نیسمو تیونینگ 800 اسب بخار با تسلا مدل X پلد

نیسمو به‌صورت استاندارد ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما این یک نسخهٔ استاندارد نیست و با تیونینگ، خروجی پیشرانهٔ آن به ۸۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است؛ بنابراین، حالا گودزیلا شانس بسیار بیشتری در برابر موشک تسلا خواهد داشت که از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند. البته مدل X پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور هنوز هم بسیار قوی‌تر از رقیب بنزینی است اما GT-R از مزیت ۸۰۰ کیلوگرم وزن کمتر بهره می‌برد که اختلاف بسیار زیادی خواهد بود.

درگ نیسان GT-R نیسمو تیونینگ 800 اسب بخار با تسلا مدل X پلد

بااین‌حال، ویدئوی کارواو نشان می‌دهد که GT-R نیسمو با تیونینگ هم در خط مستقیم در برابر تسلا شانسی ندارد و در هردو مسابقهٔ درگ مغلوب می‌شود. البته درحالی‌که نیسموی استاندارد ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی می‌کند، در این نمونهٔ تیونینگ تایم درگ به ۱۰.۶ ثانیه رسیده اما کافی نیست و تسلا هنوز ۰.۳ ثانیه سریع‌تر است. در مسابقات رولینگ هم شرایط تغییری ندارد و بازهم این مدل X است که پیروز می‌شود تا تنها پیروزی نیسان در آزمایش ترمز حاصل شود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد طرفداران گودزیلا برای غلبه بر تسلا در ۴۰۰ متر باید منتظر جانشین الکتریکی GT-R باشند.

مقایسه مشخصات فنی

نیسان GT-R نیسمو تسلا مدل X پلد
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو الکتریکی سه موتوره
قدرت ۸۱۰ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۸۹۰ نیوتن متر ۱۰۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه تک سرعته
وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم ۲۵۴۰ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج