محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های قم در تعطیلات نوروز اعلام شد


محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های قم در تعطیلات نوروز اعلام شد

رئیس پلیس راه استان قم از محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌های استان ویژه ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان خبر داد.

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های قم در تعطیلات نوروز اعلام شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ مختار پناهی در گفت و گویی افزود: با عنایت به نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش سفر‌های بین شهری و تراکم ترافیک در جاده‌های قم خواهیم بود.

رئیس پلیس راه استان قم افزود: به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت و ممنوعیت‌های عبور و مرور تردد در ایام نوروز ۱۴۰۳ در جاده‌های قم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

پناهی گفت: تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) از محور اراک - قم، جاده قدیم کاشان – قم و جاده قدیم تهران - قم و بالعکس از ساعت هفت صبح تا ۲۴ روز‌های شنبه چهارم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ و دوشنبه سیزدهم فروردین ماه ممنوع است.

به گفته وی، تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی که در زمان اجرای محدودیت و ممنوعیت از استان‏‌های جنوبی کشور (هرمزگان - سیستان و بلوچستان - کرمان - یزد - اصفهان و شیراز) به سمت تهران در حرکت هستند باید از مسیر آزادراه کاشان به قم (۵ کیلومتری قم) و در ادامه از آزادراه قم - گرمسار و تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی گفت: تمامی وسایل نقلیه سنگینی باربری که از استان‏ مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند می‌توانند از محور اراک - خمین - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. همچنین عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و محور‌هایی که ضرورت ایجاب نماید، ممنوع است.

پناهی اضافه کرد: در تمامی محور‌های برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌گردد، عبور و مرور انواع خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی بهداشتی، کود‌های شیمیایی، ضد عفونی کننده و کالا‌های اساسی (گندم جو، برنج سویا، دانه‌های روغنی و ...) یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی