نخستین سفر هیات نظامی ناتو به اوکراین


نخستین سفر هیات نظامی ناتو به اوکراین

اقتصادنیوز: مقام ارشد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سفر امروز پنج‌شنبه خود به کی‌یف پایتخت اوکراین با مقامات نظامی سیاسی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، روز پنجشنبه در جریان بازدید از کی‌یف پایتخت اوکراین گفت که متحدان اوکراین نباید نسبت به توانایی این کشور در عقب راندن نیروهای روسی بسیار بدبین باشند و خواستار تحویل سریع بسته‌های کمکی به این کشور شد.

بائر در اولین سفر رسمی یک هیئت نظامی ناتو به کی‌یف گفت: «اوکراین با کمبود مهمات و نیروی انسانی در جبهه شرقی روبروست و نیروهای روسی همچنان در حال پیشروی هستند.»

وی افزود: «در شرایط کنونی اوکراین به حمایت بیشتری نیاز دارد. زمان در اوکراین با روز، هفته یا ماه اندازه‌گیری نمی‌شود بلکه با زندگی انسان‌ها اندازه‌گیری می‌شود. در کشورهای متحد یک هفته یک هفته است ولی در اوکراین در طول همین هفته صدها نفر جان خود را از دست می‌دهند.»

خبر مرتبط
ناتو: به توانایی اوکراین در عقب راندن ارتش روسیه بدبین نیستیم

اقتصادنیوز: رئیس کمیته نظامی ناتو در جریان سفر به کی‌یف گفت متحدان اوکراین نباید نسبت به توانایی این کشور در عقب راندن نیروهای روسیه خیلی بدبین باشند.

بائر در سفرش به کی‌یف با الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش و دیمیترو کوله‌با وزیر خارجه اوکراین دیدار و گفت وگو کرد. سیرسکی با انتشار پیامی در فیس‌بوک نوشت که محور گفت وگویش با بائر در مورد تجهیزات، مهمات و دفاع هوایی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)