امیرعبداللهیان حادثه تروریستی مسکو را محکوم کرد


امیرعبداللهیان حادثه تروریستی مسکو را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ایران در پیامی حمله تروریستی در سالن کنسرت کروکوس شهر مسکو را محکوم و از کشورها خواست تا با تروریسم مبارزه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت: "اقدام تروریستی اخیر در شهر مسکو را قویا محکوم کرده، ضمن ابراز همدردی با خانواده های جان باختگان، به همکارم سرگی لاورف، دولت و ملت روسیه این حادثه تلخ را تسلیت می گویم. مبارزه مشترک و موثر با تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است."
من با محکوم کردن شدید حمله تروریستی در مسکو، به خانواده قربانیان، همکارم سرگئی لاوروف، دولت و مردم روسیه در ارتباط با این حادثه غم انگیز ابراز همدردی می کنم. مبارزه مشترک و مؤثر با تروریسم مستلزم اقدام جدی و بدون تبعیض از سوی جامعه بین المللی است.
شامگاه جمعه، حداقل سه نفر با لباس های استتار شده به تالار کنسرت کروکوس سیتی شهر مسکو حمله کردند و با سلاح های خودکار شروع به تیراندازی نمودند. تقریباً بلافاصله اطلاعات مربوط به قربانیان ظاهر شد.
سرویس امنیت فدرال روسیه عصر جمعه اعلام کرد که تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار کنسرت کروکوس در منطقه کراسنوگورسک مسکو در مرز شمال غربی مسکو رخ داده است. بر اساس گزارش این سرویس، پیش از این 40 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند. کمیته تحقیقات روسیه پرونده جنایی در رابطه با این حمله تروریستی تشکیل داد.
خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که حداقل سه مرد بدون ماسک از طریق درهای ورودی وارد سالن شدند، آنها به مردم تیراندازی کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت که ولادیمیر پوتین در اولین دقایق از تیراندازی در کروکوس از این موضوع مطلع شد؛ او دائماً از طریق تمام سرویس های مربوطه، اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق می افتد و اقدامات انجام شده دریافت می کند. پسکوف خاطرنشان کرد که رئیس جمهور تمام دستورات لازم را داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی