اطلاعاتی که تاکنون درباره حمله تروریستی در حومه مسکو منتشر شده است


اطلاعاتی که تاکنون درباره حمله تروریستی در حومه مسکو منتشر شده است

بعد از ظهر جمعه یک حمله تروریستی در سالن کنسرت کروکوس سیتی هال در شمال غرب مسکو رخ داد. بر اساس اطلاعات اولیه، حداقل سه نفر به سوی تیراندازی کردند و بعداً انفجارهایی رخ داد که پس از آن آتش تقریباً به طور کامل طبقات بالای ساختمان را تخریب کرد. 93 نفر کشته و بیش از صد نفر از جمله کودکان زخمی شدند.

اسپوتنیک برخی از اطلاعات حاصله درباره این حمله تروریستی وحشتناک را به اطلاع شما می رساند
🔸آتش سوزی جزیی هنوز در برخی از قسمت های سالن کنسرت کروکوس سیتی در حومه مسکو ادامه دارد، اما آتش عمدتا خاموش شده است. طبقات بالای ساختمان به طور کامل تخریب شده است.
🔸امدادگران توانستند وارد سالنی شوند که کانون آتش سوزی در آن قرار داشت، سقف بالای آن فروریخت و عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد.
🔸 وزارت شرایط اضطراری گزارش داد 477 نفر و 183 دستگاه تجهیزات در اطفای حریق در تالار شهر کروکوس مشارکت داشتند.
🔸 میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت فدراسیون روسیه اعلام کرد که تمام اقدامات عمده کمک اضطراری برای قربانیان در کروکوس تکمیل شده است. وزارت بهداشت منطقه مسکو فهرستی از قربانیان این حمله تروریستی را منتشر کرد: 121 نفر هستند که 107 نفر در بیمارستان بستری شدند.
🔸در نتیجه حمله تروریستی بیش از 60 نفر از جمله سه کودک کشته شدند. ممکن است تعداد قربانیان همچنان افزایش یابد.
🔸 مردم مسکو به طور دسته جمعی برای اهدای خون به مراکز اهدا مراجعه می کنند.
🔸تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه گفت که پوتین برای همه قربانیان آرزوی بهبودی کرد و قدردانی خود را به پزشکان منتقل کرد.
🔸اف اس بی(سازمان امنیت فدرال روسیه)، وزارت امور داخله، کمیته تحقیقات و گارد ملی روسیه در مورد پیشرفت تحقیقات در مورد حمله تروریستی به پوتین گزارش دادند. سرپرست وزارت اورژانس از اقداماتی برای نجات مردم صحبت کرد.
🔸 رئیس اف اس بی(سازمان امنیت فدرال روسیه) در مورد بازداشت 11 نفر از جمله هر 4 تروریستی که مستقیماً در حمله تروریستی در کروکوس نقش داشتند به پوتین گزارش داد.
🔸افراد ناشناس که حمله تروریستی را در کروکوس انجام دادند، مسلح به اسلحه کلاشینکف و دارای مقادیر زیادی فشنگ و مهمات بودند که در فیلم کمیته تحقیق آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...