خط‌ونشان مسکو برای واشنگتن/اوکراین مقصر حمله تروریستی روسیه است؟


خط‌ونشان مسکو برای واشنگتن/اوکراین مقصر حمله تروریستی روسیه است؟

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تا زمانی که تحقیقات در مورد حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس تکمیل شود، هر عبارت واشنگتن در توجیه (عدم نقش) کی‌یف باید به عنوان مدرک تلقی شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا روز یکشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر نقش نداشتن اوکراین در حمله تروریستی به مسکو و نقش داعش به ظرافت گفت: گروه تروریستی داعش در همه چیز مقصر است!

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به سرعت عمل مقامات آمریکایی در اعلام عامل اصلی حادثه تروریستی کروکوس مسکو افزود: کاش می توانستند به این سرعت موضوع ترور کندی رئیس جمهور پیشین آمریکا را حل کنند که بیش از ۶۰ سال است که نمی توانند بفهمند چه کسی او را کشته است یا شاید داعش هم (در آن ترور نقش داشته است!)

زاخارووا در ادامه با اشاره به حمله به خط لوله گاز نورد استریم در سال ۱۴۰۱ (که چند ماه پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین صورت گرفت) گفت: پس از آن حمله، گویا مقامات آمریکایی به پایین (اعماق دریا) رفتند و هنوز در آنجا در جستجوی غواصان کی‌یف یا داعش هستند.

خبر مرتبط
جدیدترین تصاویر از اولین لحظه حمله تروریستی مسکو+ فیلم

اقتصادنیوز: جدیدترین فیلم از نخستین لحظات حمله تروریستی اخیر مسکو که منجر به مرگ افراد زیادی شد مشاهده کنید.

وی اظهار داشت:‌ در زمان وقوع حمله تروریستی به آن خط لوله، حتی یک کلمه از سوی مقامات واشنگتن مطرح نشد که از دانمارک و سوئد بخواهند جست و جوی مستندات این حمله و انفجار را متوقف نکنند و بلکه، پیشنهاد روسیه برای تحقیق زیر نظارت سازمان ملل توسط کشورهای غربی در شورای امنیت مسدود شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: همه اینها نشان می دهد که نخبگان سیاسی ایالات متحده طی دهه ها در انواع صحنه‌سازی‌ها و منحرف‌کردن توجه‌ها از جنایات پرمخاطب ماهر شده‌اند.

وی اظهار داشت: تا زمانی که تحقیقات در مورد حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس تکمیل شود، هر عبارت واشنگتن در توجیه (عدم نقش) کی‌یف باید به عنوان مدرک تلقی شود؛ از این گذشته، تامین مالی فعالیت های تروریستی سازمان یافته اوکراین توسط لیبرال دموکرات های آمریکایی و مشارکت در طرح های فساد خانواده بایدن سال هاست ادامه دارد.

تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ فاجعه‌ای در پی داشت.

خبرگزاری غربی رویترز ساعاتی بعد از این عملیات تروریستی گزارش داد:‌ گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت: داعش تنها مسئول این حمله است. اوکراین هیچ دخالتی در آن نداشته است.

با این وجود، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در این باره و اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره دخالت گروه تروریستی داعش در حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس و نادیده گرفتن نقش اوکراین، به خبرگزاری روسی ریانووستی گفت که نباید در چنین نتیجه گیری عجله کرد، سرویس های ویژه روسیه همه چیز را حل خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام عزای عمومی در روز یکشنبه پنجم فروردین‌ماه در پی حادثه تروریستی در کروکوس مسکو، به فرار تروریست‌ها به سمت مرز اوکراین اشاره کرد و گفت: کی‌یف، کریدوری برای فرار تروریست‌ها گشوده بود.

پیش‌تر، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره تلویحی به گزارش خبرگزاری غربی رویترز درباره برعهده گرفتن مسئولیت عملیات تالار کروکوس توسط گروه تروریستی داعش ادامه داد: نکته اصلی این است که مقامات آمریکایی فراموش نمی کنند که چگونه محیط اطلاعاتی و سیاسی آنها تروریست‌هایی را که در تالار شهر کروکوس به مردم تیراندازی کردند با گروه تروریستی داعش مرتبط کرد.

زاخارووا گفت:‌ واکنش واشنگتن سؤالاتی را ایجاد می کند، جایی که آنها اعلام کردند که اوکراین و اوکراینی ها در حمله تروریستی در کروکوس دست نداشته اند. مقامات واشنگتن بر چه اساسی در مورد دست داشتن کسی در میان یک تراژدی نتیجه گیری می کنند؟

سردبیر گروه رسانه‌ای راسیا سگودنیا و کانال تلویزیونی آرتی روسیه نیز در کانال تلگرامی خود نوشت:‌ غرب از قبل می دانست که عاملان حمله تروریستی در کروکوس شبیه حامیان گروه تروریستی داعش هستند. ، بنابراین آنها شروع به اطلاع‌رسانی با محوریت نقش داعش کردند.

مارگاریتا سیمونیان افزود: سرویس‌های اطلاعاتی غربی، قبل از دستگیری عوامل تروریستی، یک بار دیگر می‌دانستند عاملان این حادثه چه کسانی هستند. این (به معنای) مشارکت مستقیم (آنها در این عملیات تروریستی ) است.

پیش از این، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از اکرم خریف کارشناس مسائل دفاعی و مبارزه با تروریسم نوشت: ادعای دخالت گروه تروریستی داعش در حمله تروریستی مسکو صحت ندارد، چرا که سبک این جنایت "کلاسیک" است و به آمادگی غربی نزدیک‌تر است.

این کارشناس امنیتی الجزایری افزود: صحنه‌هایی از فیلم‌های پخش شده نشان می‌دهد که مجرمان هرگز در ردیف‌های گروه‌هایی در شمال آفریقا و خاورمیانه آموزش ندیده‌اند و نحوه حمل سلاح و حرکت آنها به احتمال زیاد به آموزش کلاسیک کشورهای غربی نزدیک‌تر است.

بنا بر این گزارش، غسان یوسف کارشناس سیاسی سوری نیز معتقد است که حمله تروریستی در مسکو در درجه اول ساخته غرب است. دخالت هیچ سازمان یا کشوری در حمله تروریستی که در مسکو رخ داد، غرب را از مسئولیت سلب نمی کند.

اسکات ریتر افسر اطلاعاتی سابق نیروهای مسلح ایالات متحده نیز در مصاحبه‌ای اظهار داشت: شک ندارم که اوکراین در این حمله دخالت داشته است.

وی اظهار داشت: مقامات ایالات متحده از دست داشتن داعش در حمله تروریستی در حومه شهر مسکو خبر داده و همچنان اصرار دارند که چنین است.آنها مدعی هستند که هیچ داده اطلاعاتی که نشان دهنده دخالت اوکراین باشد در اختیار ندارند؛ این نتیجه‌گیری بسیار جالب است زیرا به این معناست که ایالات متحده چیزی دارد که به آنها اجازه داده این نتیجه را بگیرند.

این افسر اطلاعاتی سابق آمریکا با رد این نظریه که داعش در این حمله تروریستی دست داشته، یادآور شد: تروریست‌های این گروه به دنبال راه یافتن به بهشت ​​هستند، بنابراین پس از حمله، فرار نمی‌کنند، بلکه خودکشی می‌کنند. ولی جنایتکاران در مسکو تلاش کردند به مخفیگاه خود بگریزند و مخفیگاه آنها در اوکراین بود و آنها با آغوش باز توسط طرف اوکراینی پذیرفته می‌شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج