جزییات آتش سوزی در سالن کنسرت کروکوس از زبان مالک این مجموعه


جزییات آتش سوزی در سالن کنسرت کروکوس از زبان مالک این مجموعه

پسر آراز آگالاروف، مالک کروکوس کروپ، امین آگالاروف به اسپوتنیک گفت که او 40 دقیقه پس از شلیک اولین گلوله ها وارد ساختمان شد.

به گزارش اسپوتنیک، امین آگالاروف گفت: "من به همراه کارمندان وزارت شرایط اضطراری و مدیر سالن کروکوس، رومن گراچف، 40 دقیقه پس از شلیک اولین گلوله ها، شخصا وارد ساختمان شدم. چند بار رفتیم داخل و بیش از 30 دقیقه آنجا بودیم؛ تمام راهروهای تخلیه را که آن موقع پر از دود نبود، رفتیم. کارمندان موفق شدند خود را به طبقه 4 برسانند و درب اتاق سرور را بشکنند تا رسانه ها را با فیلم های ضبط شده از دوربین های نظارتی نجات دهند که بعداً به تحقیقات کمک کرد تا تروریست ها را پیدا کنند."
به گفته آگالاروف، در آن زمان اجساد افرادی که توسط تروریست ها کشته شده بودند در آنجا افتاده بودند. کارکنان سالن کروکوس، همراه با امدادگران و امنیت شخصی آگالاروف، به انتقال اجساد به خیابان کمک کردند تا کسانی را که هنوز ممکن بود نجات دهند. اما تروریست ها تنها هدف کشتن افراد را داشتند. آنها به شکم و سر شلیک کردند؛ افسوس که تعداد کمی زنده ماندند. مردم در مکان‌های خلوت پنهان شدند و سعی می‌کردند از تیراندازی فرار کنند، اما در آتش جان باختند.
او افزود: "حتی با وجود صدها امدادگر که کار می‌کردند، از نظر فنی یافتن همه افرادی که مخفی شده بودند در عرض چند دقیقه غیرممکن بود."
آگالاروف تصریح کرد که همه سیستم‌های امنیتی از جمله هشدار کار می‌کنند؛ زمانی که امدادگران درخواست کردند، فقط صبح خاموش شد.
وی اضافه کرد: "سیستم اسپرینکلر آتش نشانی نیز به طور عادی کار می کرد. ساختمان تنها شش ساعت پس از شروع آتش سوزی مهیب فرو ریخت. برخی از اتاق ها دست نخورده باقی ماندند و نسوختند. به عنوان مثال، موزه مسلم ماگومایف که سالن کنسرت به نام او نامگذاری شده است. اگرچه معمولاً در چنین آتش سوزی هایی همه چیز تا زمین می سوزد. سیستم ایمنی آتش نشانی به موقع کار کرد و قفل درها باز شد. به لطف این بود که بسیاری از مردم موفق شدند از آن خارج شوند."
تیراندازی و آتش سوزی در شامگاه 22 مارس قبل از اجرای کنسرت در سالن کنسرت کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو رخ داد. خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که چند مرد مسلح بدون ماسک به داخل سالن هجوم بردند، آنها در محدوده نقطه خالی به مردم شلیک کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
بر اساس آخرین اطلاعات کمیته تحقیق روسیه، 137 نفر فوت کردند که سه نفر از آنها کودک بودند. سردبیر گروه رسانه ای راسیا سیوودنیا مارگاریتا سیمونیان، از افزایش تعداد قربانیان به 143 نفر خبر داد. بر اساس گزارش وزارت شرایط اضطراری، 152 نفر در نتیجه این حمله زخمی شدند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز 24 مارس را عزای عمومی اعلام کرد.
پوتین خاطرنشان کرد که هر چهار عامل حمله تروریستی پیدا و بازداشت شدند - آنها سعی کردند فرار کنند و به سمت اوکراین در حال حرکت بودند، جایی که "مسیری" برای آنها در سمت اوکراین آماده شد تا از مرز عبور کنند. وزارت کشور روسیه گزارش داد که این افراد خارجی هستند. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شدند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا کل پایگاه تروریست ها را کشف کنند. به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، سلاح های مورد استفاده تروریست ها از قبل در یک انبار آماده شده بود.
پوتین گفت که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده، بلکه با یک کشتار جمعی آماده و سازماندهی شده غیرنظامیان مواجه است. رئیس جمهور تاکید کرد که تمامی عاملان، سازمان دهندگان و عامران این جنایت به مجازات عادلانه و اجتناب ناپذیر محکوم خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی