اپیدمی بعدی از آنچه تصور می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است!


اپیدمی بعدی از آنچه تصور می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است!

ایتنا - ​​​​​​​دکتر «ناتالی مک‌درموت»،‌ مدرس پژوهش بالینی در کینگز کالج لندن هشدار داده‌است که بشریت در آینده نزدیک با یک تهدید همه‌گیر جدید عجیب و غریب روبرو خواهد شد.


دقیقاً ۴ سال پیش، کشورهای جهان دستور قرنطینه سراسری را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر کردند و به ساکنان دستور داده شد «در خانه بمانند».

دورکاری به واقعیت جهان تبدیل شد، مردم از عزیزانشان جدا شدند، در حالی که کارکنان پزشکی در خط مقدم با یک ویروس جدید و ناشناخته مواجه شدند.

با پایان بحران خفه‌کننده کرونا، یک سوال مهم باقی می‌ماند: آیا ما برای یک بیماری همه‌گیر دیگر آماده هستیم؟ و اوضاع چگونه متفاوت خواهد بود؟

دانشمندان هشدار می‌دهند که گرم شدن کره زمین و جنگل‌زدایی باعث افزایش سرریز ویروس‌ها یا باکتری‌ها از حیوانات به انسان شده و باعث ایجاد بیماری همه‌گیر دیگری می‌شود.

اپیدمی بعدی، نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم!

دکتر «ناتالی مک‌درموت» می‌گوید: «ما در حال ایجاد موقعیتی هستیم که شیوع بیماری را تشویق می‌کند.

وی افزود: می‌دانم که ویروس کرونا برای مردم بسیار سخت بوده است و می‌خواهیم باور کنیم که می‌توانیم به حالت عادی برگردیم و این را کاملاً درک می‌کنم.

او ادامه داد: "اما اپیدمی بعدی، نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم، و ممکن است در عرض دو سال رخ دهد، یا ممکن است بعد از ۲۰ سال رخ دهد، بنابراین ما نباید گارد خود را پائین بیاوریم. ما باید هوشیار و آماده برای مقابله با اپیدمی جدید باشیم. "

مک‌درموت توضیح می‌دهد که با قطع درختان در آمازون و بخش‌هایی از آفریقا، حیوانات و حشرات به خانه‌های مردم نزدیک‌تر می‌شوند.

با افزایش دما، شیوع ویروس‌های منتقله از طریق پشه و کنه، مانند تب دنگی، چیکونگونیا و تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در بخش‌هایی از اروپا رخ می‌دهد که قبلاً به ندرت دیده شده است.

او می‌گوید: «با افزایش دما در سراسر جهان، حتی بریتانیا به منطقه‌ای تبدیل خواهد شد که این نوع پشه‌ها می‌توانند در آن زنده بمانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو