نیسان کیکس 2025 با ظاهر خشن‌تر و قدرت بیشتر معرفی شد


نیسان کیکس 2025 با ظاهر خشن‌تر و قدرت بیشتر معرفی شد

نیسان از نسل جدید کراس‌اوور کامپکت کوچک کیکس با پیشرفت‌های قابل توجه رونمایی کرد. این مدل که از نسل قبلی خودش بزرگ‌تر است، فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند، از پیشرانه قوی‌تری بهره می‌برد و با ویژگی‌های جدیدی از جمله...

نیسان از نسل جدید کراس‌اوور کامپکت کوچک کیکس با پیشرفت‌های قابل توجه رونمایی کرد. این مدل که از نسل قبلی خودش بزرگ‌تر است، فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند، از پیشرانه قوی‌تری بهره می‌برد و با ویژگی‌های جدیدی از جمله آپشن سیستم تمام چرخ محرک برای اولین بار در خانواده کیکس همراه شده است.

نیسان کیکس ۲۰۲۵ با موتور 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی جدید با قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتن متر عرضه خواهد شد. این نشانگر افزایش قدرت قابل توجه 17 اسب بخار و افزایش گشتاور 36 نیوتن متر در مقایسه با پیشرانه ۱.۶ لیتری نسل قبلی است.

این مدل به جدیدترین نسخه از گیربکس اتوماتیک Xtronic نیسان مجهز شده است که قدرت را به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند. سیستم آپشنال تمام چرخ محرک هوشمند، که در تمام نسخه‌ها موجود است، یکی از ویژگی‌های کلیدی نسل جدید محسوب می‌شود. این سیستم به همراه حالت رانندگی برفی و ارتفاع 213 میلیمتری کف خودرو از زمین، قابلیت‌های آفرود سبک را در اختیار این کراس‌اوور قرار می‌دهد.

نیسان کیکس 202۵ در مقایسه با نسل قبلی خود ظاهر جعبه‌ای و خشن‌تری دارد. در نمای جلوی آن، با الهام از نیسان پث‌فایندر بازار چین، شاهد ال‌ای‌دی‌های افقی هستیم که به طور یکپارچه در یک قسمت مشکی بزرگ اطراف جلوپنجره ادغام شده‌اند. در حالی که نیمرخ خودرو خطوط برجسته کمتری نسبت به قبل را نشان می‌دهد، طراحی اسپرت‌تری دارد که به شیشه عقب متصل شده است. در عقب، چراغ‌های ال‌ای‌دی به‌طور یکپارچه با تزئینات مشکی ترکیب می‌شوند که یادآور آلفارومئو میلانو است.

طول این کراس‌اوور کامپکت کوچک ۴.۳۶ متر، عرض آن ۱.۸ متر و ارتفاع آن ۱.۶۲ متر است. فاصله محوری نسخه دیفرانسیل جلو ۲.۶۵ متر و مدل تمام چرخ محرک ۲.۶۶ متر است. بنابراین این مدل 71 میلی‌متر بزرگتر، 41 میلی‌متر عریض‌تر و 20 میلی‌متر بلندتر از نسل قبلی خودش است.

نیسان کیکس 2025 با ظاهر خشن‌تر و قدرت بیشتر معرفی شدنیسان کیکس ۲۰۲۵

در کابین شاهد نمایشگرهای دیجیتال و یک فرمان با کف تخت هستیم. مدل‌های پایین‌رده دارای نمایشگر دوگانه 7 اینچی هستند، در حالی که نسخه‌های پرچمدار از صفحه نمایش‌های ۱۲.۳ اینچی بهره می‌برند. تصمیم نیسان برای استفاده از کنترل‌های لمسی در سیستم تهویه مطبوع ممکن است برای همه خریدارانی که به دکمه‌های سنتی عادت کرده‌اند جذاب نباشد. بسته به تریم، می‌توانید از حداکثر چهار درگاه USB-C و یک پد شارژ بی‌سیم، همراه با اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو بهره‌مند شوید.

نیسان کیکس 20۲۵ در سه نسخه S،SV و SR عرضه می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند دو بسته پرمیوم را انتخاب کنند که شامل امکاناتی مانند سانروف پانوراما و سیستم صوتی بوز با 10 بلندگو می‌شود.

تمامی تریم‌ها به‌ صورت استاندارد به مجموعه کمک‌راننده سیفتی شیلد ۳۶۰ نیسان مجهز هستند که شامل کروز کنترل هوشمند نیز می‌شود. تریم پرچمدار SR سیستم پیشرفته‌تر ProPILOT Assist را ارائه می‌دهد.

نیسان کیکس 202۵ چند روز پیش در مرکز بارکلیز در بروکلین به نمایش گذاشته شد و هفته آینده نیز در نمایشگاه خودروی نیویورک به نمایش درخواهد‌ آمد. قرار است فروش این مدل در اواخر تابستان برای ایالات متحده و کانادا آغاز شود و قیمت آن نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد. با توجه به ارتقاءهای نسل جدید، جای تعجب ندارد که نیسان کیکس 202۵ قیمت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد که با قیمت ۲۰۷۹۰ دلار عرضه شده بود.


گالری تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی