افزایش تجارت مصر با صهیونیست‌ها


افزایش تجارت مصر با صهیونیست‌ها

یک مقام مصری اعلام کرد که قاهره با رژیم صهیونیستی به توافق رسیده که واردات گاز از اراضی اشغالی فلسطین را ۲۶ درصد افزایش دهد.

به گفته یک مقام دولتی مصر ، این کشور موافقت کرد که مقدار گاز طبیعی وارداتی از رژیم صهیونیستی را حدود ۲۶ درصد افزایش دهد تا به ۱.۴۵۰ میلیارد فوت مکعب در روز در نیمه اول سال آینده برسد.

براساس گزارش الشرق، مقدار گاز صادر شده از اراضی اشغالی فلسطین به مصر در حال حاضر از سطح قبل از جنگ با غزه فراتر رفته است، زیرا در ماه ژانویه ۱۵ درصد به صورت ماهانه افزایش یافت و به حدود ۱.۱۵ میلیارد فوت مکعب در روز رسید. این رژیم با صادرات گاز فلسطین بخشی از ارز سخت خود را تامین می‌کند تا مهمات جنگی علیه غزه بخرد.

این مقام دولتی مصر گفت: پس از افزایش ۶۰ درصدی تولیدات گاز از میدان گازی تمار توسط شرکت آمریکایی «شورون»، واردات گاز از رژیم صهیونیستی به کشور افزایش خواهد یافت.

افزایش تجارت مصر با صهیونیست‌ها

مصر برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ واردات گاز از اراضی اشغالی را در قراردادی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار بین نوبل انرژی (که توسط شورون در سال ۲۰۲۰ خریداری شد) و دلک دریلینگ از یک سو و شرکت هلدینگ دلفینوس مصر از سوی دیگر آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟