صبحانه خبری، 7 فروردین 1403؛ از بازداشت «شاهزاده سرین» تا جزئیات جدید از ماجرای حوزه علمیه ازگل


صبحانه خبری، 7 فروردین 1403؛ از بازداشت «شاهزاده سرین» تا جزئیات جدید از ماجرای حوزه علمیه ازگل

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. بازداشت «شاهزاده سرین»قوه قضاییه اعلام کرد فرد هتاک به مقدسات مشهور به شاهزاده در کرج پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت...

صبحانه خبری، 7 فروردین 1403؛ از بازداشت «شاهزاده سرین» تا جزئیات جدید از ماجرای حوزه علمیه ازگل

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازداشت «شاهزاده سرین»
قوه قضاییه اعلام کرد فرد هتاک به مقدسات مشهور به شاهزاده در کرج پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت پس از معرفی به زندان، جهت ادامه تحقیقات در اختیار ضابط قرار گرفت.

اظهارات سردار نقدی درباره آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق
معاون هماهنگ‌کننده‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: روزی که مردم منطقه نظامیان آمریکایی را از تیرهای برق در خیابان‌های بغداد و منامه آویزان کنند چندان دیر نیست و آمریکایی‌ها باید خودشان را برای مواجهه با این وضعیت آماده کنند.

شهرداری تهران: در قبال معتادان تراجنسی مسئولیتی قبول نمی‌کنیم
احمد احمدی صدر، رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان داشت: با ایجاد زیرساخت لازم به ترنس‌های معتاد متجاهر اسکان می‌دهیم، اما هیچ مسئولیتی را نمی‌توانیم قبول کنیم .

تصویب افزایش «نزدیک به ۵۰ درصدی» تعرفه‌های پزشکی
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از تصویب و تعیین تکلیف نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید خبر داد. لاری‌پور ادامه داد: لذا نرخ ویزیت رسمی افزایش یافته بر اساس سرجمع تعرفه‌ها، عددی نزدیک به ۵۰ درصد خواهد بود و همچنین نرخ جز فنی و جز حرفه‌ای از گلوبال سرجمع افزایش تعرفه‌ها نزدیک به ۴۰ درصد پیش‌بینی می‌شود تا به این ترتیب مراکز درمانی در سال ۱۴۰۳ با این نرخ تعرفه‌ای ادامه حیات حداقلی داشته باشند.

هشدار الحوثی به عربستان
«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

دادستان کل: با روزه‌خواری برخورد شود
حجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور گفت: برای مردم هنجارشکنی معدود کسانی که بینش و آگاهی دینی لازم را ندارند و یا تحت تأثیر القائات معاندین قرار گرفته‌اند، قابل تحمل نیست. وی افزود: در مقابل این قبیل اقدامات هنجارشکنانه در ابتدا باید مسئولان فرهنگی و دستگاه‌هایی همچون صدا وسیما، سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد و…، به آگاهی بخشی مناسب بپردازند. در گام بعدی لازم است دستگاه‌هایی همچون فراجا «با تدبیر» با «جرم مشهود» از هر نوع که باشد، چه تظاهر به روزه‌خواری و چه رفتارهایی که عفت عمومی یا احساسات دینی و مذهبی را جریحه‌دار می‌کند، برخورد کنند.

اظهارات روحانی درباره نقش عوامل داخلی در خروج ترامپ از برجام
حسن روحانی می گوید: درست در آستانه توافق نهایی یکباره از آمریکا به کری پیام دادند مذاکره را متوقف کند و برگردد. کری به ظریف گفته بود من نمی‌فهمم چه شد؟! همه چیز که تمام شده بود! همین تاخیر باعث شد ما به جای آذر ۹۳ در ۲۳ تیر ۹۴ برجام را نهایی کنیم. قبل از آن آقای نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، پس از سفر به آمریکا به تهران آمد. او می‌گفت من آمریکا بودم، در کنگره به طور مداوم یا سعودی‌ها می‌آیند و می‌روند، یا اسرائیل و یا منافقین. به من می‌گفت که این‌ها نخواهند گذاشت شما به توافق نهایی برسید. بنابراین عوامل خارجی که از قبل فعال بودند، در کنار عوامل داخلی، دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود.

تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد
دیوان عالی اسپانیا که دستور مسدود شدن موقت تلگرام را صادر کرده بود، این حکم را لغو کرد. با لغو حکم قبلی، کاربران اسپانیایی می‌توانند به فعالیت خود در تلگرام ادامه بدهند.

عقب‌نشینی کیهان از ادعایش درباره روحانی
بخش آنلاین روزنامه کیهان پس از توضیح سایت حسن روحانی درباره بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه از عملیات عین‌الاسد برای انتقام از ترور سردار سلیمانی، نوشته که «علی‌رغم تلاش مقامات، با توجه به ساعت عملیات و شرایط آقای روحانی، تماس با ایشان جهت اطلاع‌رسانی پیش از حمله مقدور نشد» که آشکارا پس گرفتن دروغ قبلی خود مبنی بر خواب بودن دکتر روحانی است.

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه
شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه را تصویب کرد، اما در پیش‌نویس این قطعنامه عبارت «آتش‌بس دائم» حذف شده است.

۱۱ شهر خوزستان درگیر آبگرفتگی‌ اند
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: در پی بارش شدید باران از روز گذشته تاکنون، در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان خوزستان دچار آبگرفتگی هستند که امدادرسانی به این مناطق در حال انجام است.

جزئیات جدید از ماجرای حوزه علمیه ازگل
یک مورد جالب و عجیب در سند محضری انتقال مالکیت باغ ازگل از طرف حوزه علمیه امام خمینی به موسسه تحت مالکیت کاظم صدیقی و پسران مربوط به قیمت معامله و نحوه پرداخت آن است که چند نکته دارد، در حالی که برآورد می‌شود باغ ۴۲۰۰ متری ازگل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشد، طبق سند منتشر شده در سایت یاشار سلطانی، این باغ به قیمت ۶۶.۴۴۶.۴۲۴.۰۰۰ ریال (حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان) فروخته شده است که با این پول حتی نمی‌توان یک آپارتمان ۵۰ متری نوساز در ازگل خرید. در واقع هر متر مربع از این باغ، تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شده است؛ ۱۵۰ برابر زیر قیمت! در سند انتقال باغ صراحتاً نوشته اند کل این مبلغ نقداً تسلیم فروشنده شده است. یعنی جواد عزیزی و محمدمهدی صدیقی (فرزند کاظم صدیقی) این مبلغ را نقداً به فروشنده یعنی کاظم صدیقی پرداخت کرده اند.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...