خیز دوباره مادورو برای قدرت/ ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا


خیز دوباره مادورو برای قدرت/ ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

اقتصادنیوز: نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بطور رسمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ (هفتم مرداد ۱۴۰۳) ثبت نام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مادورو دوشنبه به وقت محلی ونزوئلا در جمع هوادارانی که برای حمایت از وی تجمع کرده بودند، گفت: تحت تاثیر سخاوت و اعتماد مردم کاراکاس به این خودم به این کارگر حقیر قرار گرفتم.

وی در این تجمع تصویر هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا را در دست داشت و هوادارانش در حالی لباس‌های قرمز پوشیده بودند، نام او را صدا می‌زدند.

دولت و اپوزیسیون ونزوئلا اکتبر گذشته توافق کردند که انتخابات ریاست جمهوری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ برگزار کرده، هر گروهی نامزد مورد نظر خود را معرفی کرده و ناظران بین‌المللی بر آن نظارت کنند. اما برخی اعضای اپوزیسیون نسبت به اینکه دولت ونزوئلا به این توافق پایبند بماند، ابراز تردید کردند.

ماریا کورینا ماچادو نامزد اصلی اپوزیسیون برای حضور در انتخابات و رقابت با مادورو بود اما دیوان عالی این کشور در ماه ژانویه وی را از تصدی سمت‌های دولتی منع کرد.

خبر مرتبط
مادورو وارد میدان رقابت با کاندیدای محبوب اپوزیسیون شد

اقتصادنیوز: نیکولاس مادورو برای سومین دوره پیاپی با هدف تضمین یک دوره شش ساله ریاست جمهوری، برای انتخابات ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ کاندیداتوری خود را اعلام کرد.

این اقدام باعث شد که آمریکا برخی از تحریم‌های لغوشده علیه ونزوئلا را بازگرداند. گروه‌های مختلف تا ۲۵ مارس (ششم فروردین ۱۴۰۳) فرصت دارند، نامزدهای خود را معرفی کنند اما ماچادو معرفی یک نامزد جایگزین برای خود را رد کرده است.

اپوزیسیون ونزوئلا «کورینا یوریس» ۸۰ ساله را که استاد دانشگاه است، به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده است اما اپوزیسیون اعلام کرد که نتوانسته است به وبسایت «شورای ملی انتخابات» برای ثبت نام وی دسترسی پیدا کند.

خبر مرتبط
دیدار محرمانه بوریس جانسون با مادورو

اقتصادنیوز: یک روزنامه انگلیسی از دیدار غیر رسمی نخست وزیر پیشین انگلیس با رئیس جمهور ونزوئلا خبر داد.

تاکنون ۱۰ نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا نامزد شده‌اند اما اغلب آنها همسو با دولت مادورو قلمداد می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا