مسکو موضع آمریکا در قبال حمله تروویستی کروکوس را مغرضانه خواند


مسکو موضع آمریکا در قبال حمله تروویستی کروکوس را  مغرضانه  خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: "روسیه موضع ایالات متحده در مورد تحقیق در مورد حمله تروریستی در سالن کنسرت کروکوس سیتی هال را آشکارا مغرضانه می داند؛ واشنگتن در تلاش است تا اوکراین را از مسیر آسیب خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، الکساندر بورتنیکوف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه، گفت که داده های اولیه از افراد بازداشت شده در مورد حمله تروریستی در سالن کروکوس، رد اوکراینی را تأیید می کند و سرویس های ویژه اطلاعات را اصلاح خواهند کرد.
ماریا زاخارووا گفت: "آنها خودشان را لو دادند. ایالات متحده شروع به فریاد زدن کرد، نه خواستار تحقیق، اما شروع به خارج کردن اوکراین از حمله کردند. سوگیری و دخالت آنها در این داستان آشکار است."
همانطور که این دیپلمات خاطرنشان کرد، در صورت عدم دخالت کی یف، اولین اظهارات واشنگتن باید در مورد نیاز به تحقیق و ارائه حقایق باشد.
بلافاصله پس از حمله روز جمعه، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که هیچ نشانه ای از دست داشتن اوکراین یا اوکراینی ها در حمله مسکو نمی بیند. بعداً ایالات متحده بارها اعلام کرد که هیچ "ردپای اوکراینی" در این پرونده وجود ندارد. به طور خاص، وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که "هیچ ردی از اوکراین در حمله تروریستی در کروکوس وجود نداشته است و تمام."
ماریا زاخارووا با تردید درباره اینکه مقامات واشنگتن حق دارند "در میان یک فاجعه درباره بی گناهی هر کسی" نتیجه گیری کنند، پاسخ داد. این دیپلمات افزود: "اگر واشنگتن اطلاعاتی در مورد سازمان دهندگان این حمله تروریستی نداشته باشد، "کاخ سفید حق ندارد به کسی اغماض کند".
حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس
حمله به سالن کنسرت Crocus City Hall در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو در شامگاه 22 مارس رخ داد. چهار نفر به داخل ساختمان هجوم بردند و با مسلسل شروع به تیراندازی مستقیم به سمت مردم کردند. آنها همچنین در چند نقطه اقدام به آتش سوزی کردند که در نتیجه سقف فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت.
بر اساس گزارش کمیته تحقیق روسیه، 139 نفر جان باختند که 40 نفر بر اثر اصابت گلوله بوده و 182 نفر نیز مجروح شدند.
عاملان این جنایت در اوایل صبح روز 23 مارس در منطقه بریانسک بازداشت شدند. معلوم شد که آنها شهروند تاجیکستان هستند. آنها در حال حرکت با ماشین به سمت مرز بودند. دادگاه باسمانی مسکو آنها را تا 22 مه تحت بازداشت موقت قرار داد. در مجموع 11 نفر در این پرونده بازداشت شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا