سرانجام پژو 9X8 به بال آیرودینامیک مجهز شد


سرانجام پژو 9X8 به بال آیرودینامیک مجهز شد

پژو با بهبود فناوری و بازسازی بدنه ۹X8، خود را برای پیروزی در لمان ۲۰۲۴ آماده می‌کند. پژو برای فصل تازه مسابقات قهرمانی جهانی استقامت، WEC، تغییرات گسترده‌ای را روی ابرخودروی کلاس LMH خود اعمال کرده است. این خودرو که با نام ۹X8 شناخته می‌شد،...

پژو با بهبود فناوری و بازسازی بدنه ۹X8، خود را برای پیروزی در لمان ۲۰۲۴ آماده می‌کند.

سرانجام پژو 9X8 به بال آیرودینامیک مجهز شد

پژو برای فصل تازه مسابقات قهرمانی جهانی استقامت، WEC، تغییرات گسترده‌ای را روی ابرخودروی کلاس LMH خود اعمال کرده است. این خودرو که با نام ۹X8 شناخته می‌شد، با یک ویژگی منحصربه‌فرد معرفی شد؛ بی‌نیاز بودن از بال آیرودینامیک. پژو برای دو فصل روی استفاده نکردن از بال در عقب خودرو پافشاری کرد اما ظاهرا سرانجام این تصمیم را کنار گذاشته است. به گزارش خبرگذاری مسابقه ۲۴ ساعتی لمان، ۹۰ درصد بدنه این خودرو بازطراحی شد است و حال از تایرهای جلو و عقب با پهنای متفاوت (۲۹ و ۳۴ سانتی‌متری) سود می‌برد.

سرانجام پژو 9X8 به بال آیرودینامیک مجهز شد

مقالات مرتبط:

«اولیور جانسونی»، مدیر بخش فنی پژو اسپرت، می‌گوید:

ما درسال ۲۰۲۳ تصمیماتی گرفته بودیم که دیگر توجیهی ندارند و این تفاوت عملکرد به اندازه کافی توسط BOP، بالانس عملکرد، جبران نمی‌شد. نتیجه آن شد که از همان طراحی استفاده کنیم که رقبایمان به آن روی آورده‌اند تا واکنش BOP هم روی آن یکسان باشد. از همین رو، ما استفاده از تایرهای یکسان با پهنای ۳۱/۳۱ سانتی‌متر را کنار گذاشتیم و حال در محور جلو و عقب به‌ترتیب از نمونه‌های ۲۹ و ۳۱ سانتی‌متری استفاده می‌کنیم.

سرانجام پژو 9X8 به بال آیرودینامیک مجهز شد

مدل تازه ۹X8 خودروی جدیدی نیست چون از همان شاسی پیشین سود می‌برد اما به‌شدت تقویت شده است. مجبور شدیم برای آنکه تایرها به‌خوبی کار کنند، مرکز ثقل خودرو را جابه‌جا کنیم؛ برای این کار هم باید برخی اجزا را جابه‌جا می‌کردیم و برخی دیگر را سبک.

ما برای دستیابی به تعادل آیرودینامیک بهتر باید بارهای آیرودینامیکی را جابه‌جا می‌کردیم که نتیجه آن بازطراحی ۹۰ درصد اجزای بدنه و افزودن بال بود. درکنار آن از قوانین تازه استفاده کردیم تا چند بخش دیگر را هم برای افزایش عملکرد و پایداری بهینه کنیم تا بهترین فرصت‌ها را در رقابت‌ها داشته باشیم.

سرانجام پژو 9X8 به بال آیرودینامیک مجهز شد

به‌گفته جانسونی تیم مهندسی پژو اسپرت برنامه شلوغی را در ماه گذشته پشت سر گذاشته است و امید دارد تا نتیجه تلاش سخت تیم را به نمایش بگذارد. هدف اصلی بازگشت این خودروساز در جمع پرچمداران مسابقه و نبرد مداوم برای دستیابی به سکوی قهرمانی و حتی پیروزی در مسابقات است.

سرانجام پژو 9X8 به بال آیرودینامیک مجهز شد

پژو ۹X8 2024 درکنار بهره‌مندیاز قطعات و بدنه جدید، به طرحی تازه مزین خواهد شد که شامل پالت رنگی بخش مهندسی اسپرت پژو می‌شود. مدیر طراحی برند پژو، «ماتیان هوزان»، در این‌باره می‌گوید:

این طراحی گرافیکی که یک دسته شیر را در ذهن تداعی می‌کند؛ آن حس مشترک را می‌رساند که ارزش‌های مسابقه استقامت به‌خوبی در آن گنجانده شده است. ما در تلاش بودیم تا روحیه و استعداد تیمی را (در طرح خود) بازتاب دهیم. این طرح با نگاه به فهرست رنگ‌های پژو اسپرت، در اندازه‌ها و رنگ‌های گوناگون تهیه شده است که شامل سیاه، خاکستری، سفید و سبز کریپتونایت می‌شود.

سرانجام پژو 9X8 به بال آیرودینامیک مجهز شد

شیر تازه‌نفس پژو برای نخستین‌بار در مسابقه ۶ ساعتی ایمولا شرکت می‌کند که در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. برای اطلاع از تقویم WEC 2024 مقاله «WEC 2024: تقویم مسابقه، تغییرات و هر آنچه تاکنون می‌دانیم» را مطالعه کنید. پژو از ابتدا هدفگذاری بلندپروازانه‌ای برای مسابقات استقامت داشت که دور از ذهن به نظر نمی‌رسند اما با درنظر گرفتن این حقیقت که باقی تیم‌ها مانند فراری، پورشه، تویوتا و کادیلاک هم همین هدف را دارند، به دشواری چالش پیش روی این شرکت فرانسوی پی می‌بریم. آیا پژو با تکیه بر بهبودهای جدید به سکوی قهرمانی خواهد رسید؟

برچسب ها
لمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید