تراشه Snapdragon X Elite می‌تواند بازی بالدرز گیت 3 را به خوبی اجرا کند [تماشا کنید]


تراشه Snapdragon X Elite می‌تواند بازی بالدرز گیت 3 را به خوبی اجرا کند [تماشا کنید]

مدتی از رونمایی تراشه لپ تاپ Snapdragon X Elite کوالکام به عنوان رغیب اصلی چیپست‌های سری M اپل می‌گذرد. حالا ویدیویی از نحوه عملکرد این تراشه در اجرای بازی معروف Baldur’s Gate 3 منتشر شده که نشان می‌دهد به خوبی از پس گیمینگ با نرخ 30 فریم بر...

مدتی از رونمایی تراشه لپ تاپ Snapdragon X Elite کوالکام به عنوان رغیب اصلی چیپست‌های سری M اپل می‌گذرد. حالا ویدیویی از نحوه عملکرد این تراشه در اجرای بازی معروف Baldur’s Gate 3 منتشر شده که نشان می‌دهد به خوبی از پس گیمینگ با نرخ 30 فریم بر می‌آید.

در اواخر سال 2023، کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت رونمایی کرد. ادعا می‌شود که چیپست Snapdragon X Elite سریعتر از تراشه Apple M2 Max است. اکنون می‌توان مقایسه و دید بهتری از عملکرد این تراشه داشت چراکه اخیراً بازی Baldur’s Date 3 روی آن اجرا و تست گرفته شده است.

محض یادآوری باید گفت کوالکام قول داده است که پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت نیازی به پورت شدن بازی‌های مبتنی بر معماری x86 نخواهد داشت، زیرا آن‌ها به راحتی بر روی چیپست ARM اجرا می‌شوند.

پردازنده جدید بر روی لپ‌تاپ‌های نسل بعدی ارائه خواهد شد و اعلامیه رسمی تأیید می‌کند که از اکثر بازی‌های موجود بر روی رایانه‌های شخصی ویندوزی پشتیبانی خواهد کرد. توسعه دهندگانی که می‌خواهند بازی‌های خود را بر روی پردازنده ARM اجرا کنند، می‌توانند به صورت پیش‌فرض آن را روی ARM64، به طور هیبریدی روی ARM64EC یا شبیه سازی مبتنی بر x64 اجرا کنند.

شایان ذکر است که تنها دو گزینه اول عملکرد بهتر را به طور کلی تضمین می‌کنند. محض اطلاع باید گفت پردازنده گرافیکی Adreno تراشهSnapdragon X Elite قادر به ارائه قدرت پردازشی خروجی 4.6TFLOP است و از رابط DX12، DX11، Vulkan،OpenGL و همچنین نسخه‌های قدیمی نظیر DX9 و OpenGL 4.6 پشتیبانی می‌کند.

طبق یادداشت‌های رسمی، این چیپست در مقابل گرافیک مجتمع Radeon 780M ای ام دی تا 80 درصد افزایش عملکرد را ارائه می‌دهد.

حالا اما در ویدئویی که توسط Devin Arthur به اشتراک گذاشته شده است، می‌توانیم شاهد عملکرد این چیپست در حال اجرای بازی Baldur’s Gate 3 باشیم. در رزولوشن 1080p، این بازی قادر به اجرا روی نرخ فریم در حدود 30 فریم بر ثانیه بوده است. متأسفانه تنظیمات گرافیکی دقیق‌تر این تست مشخص نیست.

اما این یک نشانه مثبت برای امکان تجربه گیمینگ در لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون کوالکام ارائه می‌دهد. هرچند این شرکت ادعای زیادی در زمینه گیمینگ با این تراشه ندارد، اما می‌توان انتظار داشت که در طول زمان با بهینه‌سازی‌ها و به‌روزرسانی‌های درایور شاهد بهبودهایی در عملکرد باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی