مهم‌ترین مزیت برد مقابل ترکمنستان؛ کابوس ویلموتس تکرار نشد


مهم‌ترین مزیت برد مقابل ترکمنستان؛ کابوس ویلموتس تکرار نشد

فارس: ایران با برتری مقابل ترکمتستان از تکرار یک کابوس فرار کرد. تیم ملی فوتبال ایران روز گدشته با برتری یک بر صفر در خانه ترکمنستان و دیداری که در زمین چمن مصنوعی موکت مانند ورزشگاه کپه داغ عشق آباد برگزار شد، صعودش به مرحله سوم انتخابی...

مهم‌ترین مزیت برد مقابل ترکمنستان؛ کابوس ویلموتس تکرار نشد

فارس: ایران با برتری مقابل ترکمتستان از تکرار یک کابوس فرار کرد.

تیم ملی فوتبال ایران روز گدشته با برتری یک بر صفر در خانه ترکمنستان و دیداری که در زمین چمن مصنوعی موکت مانند ورزشگاه کپه داغ عشق آباد برگزار شد، صعودش به مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را قطعی کرد و سهمیه حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان را کسب کرد.

این اتفاق برای شاگردان امیر قلعه‌نویی که با وجود گذشت ۴۶ روز از جام ملت‌های آسیا، هنوز هم حسرت قهرمان نشدن در این تورنمنت را می‌خورند، قطعا موضوع مهمی نیست، اما دست کم یک مزیت دارد.

چهار سال قبل ایران مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را با برد ۲ بر صفر در خانه هنگ‌کنگ و برتری ۱۴ بر صفر مقابل کامبوج در ورزشگاه آزادی با اقتدار شروع کرد، اما ناگهان ورق بر علیه تیم ملی که آن زمان مارک ویلموتس بلژیکی را روی نیمکت داشت چرخید.

تیم ملی کشورمان پس از آن برد پرگل در بازی با کامبوج، در ورزشگاه ملی منامه یک بر صفر از بحرین شکست خورد و سپس در آخرین لحظات دیدار مقابل عراق در اردن، ۲ بر یک مغلوب شد تا در یک قدمی حذف قرار بگیرد.

در آن زمان این ۲ شکست به کابوس بزرگی برای فوتبال ایران تبدیل شد و اگر درایت دراگان اسکوچیچ و توانایی شاگردانش نبود، ایران حتی با کسب یک تساوی از چهار بازی دور برگشت که متمرکز در منامه برگزار شد، نمی‌توانست به مرحله انتخابی برسد و حتی از رسیدن به جام ملت‌های قطر هم بازمی‌ماند.

با این وجود ملی‌پوشان کشورمان که در آن روز‌ها مربی کروات را بالای سر خود می‌دیدند، از این آزمون سخت با کسب چهار پیروزی سربلند بیرون آمده و در نهایت با صدرنشینی در گروهی که کره جنوبی، امارات، عراق، لبنان و سوریه در آن حضور داشتند مقتدرانه برای ششمین بار جواز جام جهانی را به دست آوردند.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !