این مادران می‌توانند یک روز در میان روزه بگیرند


این مادران می‌توانند یک روز در میان روزه بگیرند

مربی ارشد کشوری شیرمادر و مشاور شیردهی، در خصوص روزه گرفتن مادران دارای کودک شیرخوار گفت: مادرانی که دارای کودک بالای شش ماه هستند، در صورت بی‌قراری و ابراز گرسنگی مکرر کودک می‌توانند یک روز درمیان روزه بگیرند.

این مادران می‌توانند یک روز در میان روزه بگیرند

به گزارش راهبرد معاصر؛ مژگان مظلوم مربی ارشد کشوری شیرمادر و مشاور شیردهی در پاسخ به این پرسش که آیا مادران دارای کودک شیرخوار که فقط از شیرمادر تغذیه می‌کنند، امکان روزه‌ گرفتن دارند یا خیر، گفت: از نظر فقهی این دسته از افراد باید با مرجع تقلید خود مشورت کنند و بعد تصمیم بگیرند؛ اما از نظر علمی به مادرانی که کودک شیرخوار زیر شش ماه دارند و تغذیه انحصاری فرزندشان شر مادر است « کودک از شیر خشک استفاده نمی‌کند» توصیه می‌شود که روزه نگیرند.


وی در خصوص روزه گرفتن در مادرانی که کودک شیرخوار بالای شش ماه دارند، توضیح داد: مادرانی که دارای کودک بالای شش ماه هستند باید به حجم شیرشان بسیار دقت کنند. زیرا از بعداز شش ماه غذای کمکی به شیر مادر اضافه می‌شود اما همچنان تا یک سالگی غذای اصلی کودک شیرمادر است؛ بنابراین مادران باید دقت کنند تا حجم شیرشان کاهش پیدا نکند. همچنین باید بررسی کنند تا اگر با گرفتن روزه رشد کودک مختل شده و مرتب اظهار بی‌قراری و گرسنگی می‌کند، باید با مدیریت خودشان یک روز درمیان روزه گرفته و یا به طور کل روزه نگیرند.


مظلوم به مادران دارای کودک شیرخوار که مایل به روزه گرفتن هستند، توصیه کرد: اگر مادران دارای کودک شیرخوار بالای شش ماه مایه به روزه گرفتن هستند، بهتر است برای اینکه حجم شیرشان تغییر نکند، مصرف دو لیتر مایعات شامل آب‌میوه، چای، آب‌گوشت و... را در 24 ساعت رعایت کنند. همچنین این مادران باید از تمام عناصر غذایی به تناسب و تعادل استفاده کرده و مراقب روند رشد شیرخوار باشند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...