هجوم کاربران و حجم سنگین بروزرسانی One UI 6.1 سرورهای سامسونگ را به خاموشی فرو برد


هجوم کاربران و حجم سنگین بروزرسانی One UI 6.1 سرورهای سامسونگ را به خاموشی فرو برد

سامسونگ با تغییر رویه در انتشار بروزرسانی برای رابط کاربری One UI خود، امسال یک آپدیت بزرگ را برای آن در نظر گرفته است. رابط کاربری One UI 6.1 که امروز انتشار آن در بسیاری از نقاط جهان و برای بسیاری از گوشی‌های پرچمدار این شرکت آغاز شده دارای...

سامسونگ با تغییر رویه در انتشار بروزرسانی برای رابط کاربری One UI خود، امسال یک آپدیت بزرگ را برای آن در نظر گرفته است. رابط کاربری One UI 6.1 که امروز انتشار آن در بسیاری از نقاط جهان و برای بسیاری از گوشی‌های پرچمدار این شرکت آغاز شده دارای حجم زیاد و قابل توجهی است تا جایی که سبب شده سرورهای سامسونگ با مشکلات جدی روبرو شوند.

سامسونگ در سال‌های گذشته تنها یک بروزرسانی بزرگ و دو بروزرسانی کوچک برای هر نسخه از رابط کاربری One UI گوشی‌های هوشمند خود منتشر می‌کرد. این بروزرسانی های بزرگ هر شش ماه تنها در دسترس کاربران گوشی‌های پرچمدار این شرکت قرار می‌گرفت و دیگر گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده با انتشار رسمی هر نسخه جدید از سیستم عامل اندروید یک بروزرسانی بزرگ برای این رابط کاربری دریافت می‌کردند. اما این رویه امسال با بروزرسانی One UI 6.1 فرق کرده و حجم سنگین آن حسابی خبرساز شده است.

سامسونگ همانطور که قول داده بود امروز انتشار رابط کاربری One UI 6.1 را برای بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار خود آغاز کرد تا کاربران این دستگاه‌ها در بسیاری از نقاط جهان بتوانند به قابلیت‌های جدید آن دسترسی پیدا کنند. اگرچه این بروزرسانی‌ها در طی سال‌های اخیر جذابیت کمتری برای کاربران داشته‌اند اما ظهور فناوری هوش مصنوعی و پیاده‌سازی آن در مجموعه قابلیت‌های Galaxy AI سبب شده است کاربران بی‌صبرانه منتظر رابط کاربری One UI 6.1 باشند.

هجوم کاربران و حجم سنگین بروزرسانی One UI 6.1 سرورهای سامسونگ را به خاموشی فرو برد

اما براساس گزارش Sammobile، هم اکنون ساعاتی پس از انتشار بروزرسانی One UI 6.1 برای این دستگاه‌ها، سرورهای سامسونگ با قطعی روبرو شده اند و اکنون کاربران در دسترسی به آن با مشکل روبرو هستند. کاربران اعلام کرده‌اند که در ساعت‌های اخیر پس از مراجعه به بخش تنظیمات دستگاه خود و منوی Software update با پیغام خطایی روبرو می‌شوند که نشان می‌دهد دانلود این بروزرسانی ممکن نیست. در این پیغام آمده است که دانلود این بروزرسانی به دلیل مشکلات شبکه و سرور میسر نیست و کاربران باید زمانی دیگر برای دریافت آن اقدام کنند.

به نظر می‌رسد هجوم کاربران برای دریافت این بروزرسانی و همچنین حجم بالای آن سبب شده است که سرورهای سامسونگ در پاسخگویی با مشکل روبرو شوند. ساعتی پیش تصاویر منتشر شده از سوی کاربران نشان داد که این بروزرسانی چیزی در حدود 3 گیگابایت حجم دارد. این حجم سنگین برای بروزرسانی رابط کاربری One UI بی‌سابقه است. بروزرسانی که چند ماه پیش سامسونگ به منظور انتشار سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.0 در دسترس کاربران قرار داده بود چنین حجم سنگینی داشت. اکنون به نظر می‌رسد حجم بروزرسانی One UI 6.1 با آن برابری می‌کند.

هجوم کاربران و حجم سنگین بروزرسانی One UI 6.1 سرورهای سامسونگ را به خاموشی فرو برد

بنا به گفته سامسونگ رابط کاربری One UI 6.1 از امروز در دسترس کاربران گوشی‌های گلکسی اس 23، گلکسی S23 FE، گلکسی زد فلیپ 5، گلکسی زد فولد 5 و تبلت گلکسی تب اس 9 قرار گرفته است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که در گام نخست قرار است چیزی در حدود 100 میلیون کاربر به قابلیت‌های Galaxy AI در این رابط کاربری دسترسی پیدا کنند. پس از انتشار رابط کاربری One UI 6.1 برای این گوشی‌های هوشمند، کاربران سری گوشی‌های گلکسی اس 22 می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند و قابلیت‌های Galaxy AI را در اختیار بگیرند. سامسونگ هنوز برنامه‌ای برای انتشار این قابلیت‌ها برای گوشی‌های میان‌رده خود ندارد.

گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران نشان می‌دهد که این بروزرسانی هم اکنون در قاره اروپا در دسترس کاربران تبلت‌ گلکسی تب اس 9 و همچنین گوشی گلکسی S23 FE قرار گرفته است. گوشی‌های گلکسی اس 23 نیز این بروزرسانی را در کشور هند دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا