تک و پاتک روسیه و اوکراین/ مسکو به خارکیف حمله کرد؛ کی‌یف بلگورد را به آتش کشید


تک و پاتک روسیه و اوکراین/ مسکو به خارکیف حمله کرد؛ کی‌یف بلگورد را به آتش کشید

اقتصادنیوز: اوکراین از حمله روسیه به مناطق لویو و خارکیف خبر داد؛ حمله ای که به کشته و زخمی شدن تعدادی افراد متجر شد و برخی از زیرساخت‌ها نیز هدف قرار گرفت؛ در عین حال خبرها از حمله نیروی مسلح اوکراین به منطقه بلگورود روسیه حکایت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «اوله سینهوبوف» فرماندار خارکیف در شمال شرق اوکراین گفت که روسیه یکشنبه به یکی از زیرساخت‌های غیرنظامی در این منطقه حمله کرد.

منابع خبری محلی نیز گزارش دادند که برخی مناطق خارکیف هدف بمباران هوایی قرار گرفت اما گزارشی از تلفات احتمالی منتشر نشده است.

از سوی دیگر، رویترز نیز گزارش داد که در بمباران شهر «بوروفا» در جنوب شرق خارکیف یک نفر کشته شد.

پلیس دونتسک نیز اعلام کرد که روسیه ۱۴ شهر و روستای این منطقه را بمباران کرد که ۲ نفر کشته بر جای گذاشت.

در همین حال، «ماکسیم کوزیتسکی» فرماندار لویو گفت که این منطقه هدف حملات موشک‌های کروز روسیه قرار گرفت و ۲ کشته از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

همچنین «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود در روسیه گفت که این منطقه هدف حملات اوکراین قرار گرفت که بر اثر آن یک زن کشته شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک