بی اطلاعی انجمن واردکنندگان از ممنوعیت واردات موبایل دکمه‌ای


بی اطلاعی انجمن واردکنندگان از ممنوعیت واردات موبایل دکمه‌ای

اخیر ستاد تسهیل رفع موانع تولید مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن واردات موبایل‌های دکمه‌ای ممنوع می‌شود؛ این در حالی است که انجمن واردکنندگان موبایل از وجود چنین مصوبه‌ای بی‌اطلاع است.

گروه دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ اخیراً ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوبه‌ای داشته که طی آن دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری موظف شده که گزارشی از اقدامات سال۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ از جمله جلوگیری از واردات گوشی تلفن همراه دکمه‌ای را در ستاد ارائه کند.

بی اطلاعی انجمن واردکنندگان از ممنوعیت واردات موبایل دکمه‌ای
این مصوبه در حالی منتشر شد که در اواخر سال قبل خبر تولید نوکیای ایرانی بدون اخذ مجوز از شرکت مادر این برند، در فضای رسانه‌ای کشور سرو صدای بسیاری زیادی را به پا کرده بود. در نیمه اسفند سال ۱۴۰۲، «محمد مهدی برادران» در جمع خبرنگاران پیرامون این مسئله اظهار کرده بود که با توجه به شرایط تحریمی، اگر شرکت تولیدکننده نوکیا در ایران مجوز‌های لازم را اخذ کند، استفاده از نام برند خارجی در رابطه با این واحد تقلب نیست.

در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار تلفن همراه مصوبه ستاد تسهیل پیرامون ممنوعیت موبایل‌های دکمه‌ای را در امتداد تولید نوکیای ایرانی دانسته‌اند.

«مهدی اسدی» رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این مصوبه ستاد تسهیل اظهار کرد: امروز اولین روز کاری انجمن در سال ۱۴۰۳ است و در حال حاضر از هیچیک از موضوعات مطرح شده پیرامون ممنوعیت واردات موبایل‌های دکمه‌ای اطلاعی نداریم. تاکنون هم هیچ جلسه‌ای با انجمن درباره این موضوع گذاشته نشده و نامه‌ای هم در مورد آن به ما ارسال نشده است. اکنون پیگیر جزئیات این موضوع هستیم.

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل همچنین از دادن پاسخ به سوالی درباره ارتباط تولید نوکیای ایرانی با ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای امتناع کرد و گفت طی یک الی دو روز آتی پیگیر این موضوع خواهد بود

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و راز دیدن عدد 00:00 و زمان نفوذ فرشته ها در ایام هفته