خبرهای تازه از نهضت ملی مسکن و بازار


 خبرهای تازه از نهضت ملی مسکن و بازار

آنطور که رئیس بنیاد مسکن خبر داده است تاکنون ۷۳۱هزار و ۸۷ واحد نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای تحت پوشش اجرا شده است.

تازه‌ترین خبرها از نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد که تاکنون ۷۳۱هزار و۸۷ واحد مسکونی در شهرها و روستاها توسط بنیاد مسکن و با مشارکت مردم به اجرا درآمده‌ است. از این تعداد ۲۵۰هزار و۸۹۲ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده و ۴۸۰هزار و۱۹۵ واحد نیز در دست ساخت است. غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این‌باره می‌گوید: از مجموع واحدهای ساخته شده ۲۳۵هزار و۵۸۰ واحد روستایی و ۱۵هزار و۱۳۲ واحد شهری است.

مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز اعلام کرد که نخستین حراج شمش طلا از امروز در مرکز مبادله انجام می‌شود، زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۶:۰۰ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر قطعه شمش است.

تولید و تجارت

تازه‌ترین آمارها از وضعیت تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد تراز تجاری سال۱۴۰۲ با احتساب صادرات نفت خام، خدمات فنی مهندسی و برق بیش از ۲۰.۶میلیارد دلار بوده، اما تراز تجاری غیرنفتی به حدود منفی ۱۶.۸میلیارد دلار رسیده است.

همچنین در دیدار علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با آلب‌ارسلان بایراکتار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه که به ایران سفر کرده است ۲ کشور ایران و ترکیه رقم ۳۰میلیارد دلار را به‌عنوان هدف مبادلات اقتصادی درنظر گرفتند. به‌گفته وزیر نیرو یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی که امکان توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه در آن وجود دارد، حوزه انرژی به‌خصوص انرژی برق است.

در حوزه انرژی، تحلیل آمار رصد کشتی و اطلاعات بازار شرکت مشاوره FGE نشان داد صادرات ال‌پی‌جی ایران در سال میلادی گذشته، ۲۸درصد افزایش یافته و ایران به بزرگ‌ترین صادرکننده ال‌پی‌جی در خاورمیانه تبدیل شده است. طبق گزارش بلومبرگ، این افزایش تحت‌تأثیر رشد تولید میدان گازی پارس‌جنوبی و ظرفیت حمل بالاتر میان ایران و چین بود.

در خبری دیگر از میزان تولید لوازم خانگی آمارها نشان می‌دهد در ۹ماهه پارسال بیش از ۵.۳میلیون دستگاه لوازم خانگی شامل یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و کولر آبی تولید شده که حدود ۳۲.۵درصد نسبت به ‌مدت مشابه سال۱۴۰۱ افزایش داشته است.

بازارها

اسد کرمی، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران اعلام کرد: در سال گذشته این اتحادیه بیش از ۸۰پروانه نمایشگاه‌ها را باطل کرده است. به‌گفته او شماری از این نمایشگاه‌ها سوءاستفاده کرده و بدون دریافت پروانه اقدام به برپایی نمایشگاه و فروشگاه خودرو کرده‌اند و این موضوع امکان بروز تخلف را افزایش داده است.

عبدل‌آباد، افسریه، آزادی و شادمان مناطقی هستند که شمار بیشتری از نمایشگاه‌های خودروی بدون مجوز را در خود جای داده‌اند.

همچنین براساس نرخ‌نامه مصوب سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار قیمت تخم‌مرغ پوسته قهوه‌ای کاهش یافته و به هر کیلو گرم ۵۰هزار تومان رسیده است. براساس نرخ‌نامه مصوب این سازمان قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰عددی بسته‌بندی با قیمت ۱۰۴هزار تومان به فروش می‌رسد.

 خبرهای تازه از نهضت ملی مسکن و بازار

توسعه یک میدان گازی جدید

مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از آغاز توسعه میدان گازی مختار با حفاری نخستین چاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پروژه مختار یکی از پروژه‌های مهم و اساسی است که با تمرکز ویژه و با محوریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در حال انجام است. براساس برآوردها این مخزن گازی امکان ذخیره‌سازی‌ سالانه معادل یک‌میلیارد و۲۵۰میلیون مترمکعب را فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم