نگاهی به قیمت خودرو در نخستین روز اردیبهشت‌ماه 1403 + جدول


نگاهی به قیمت خودرو در نخستین روز اردیبهشت‌ماه 1403 + جدول

قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر افزایش نرخ ارز و طلا، سال 1403 را با روند افزایشی آغاز کرد. قیمت‌ها در فروردین‌ماه 1403 نسبت به اسفندماه 1402، افزایش نسبی داشتند و حالا در نخستین روز از اردیبهشت 1403 نیز این روند افزایشی حفظ شده است. با توجه...

نگاهی به قیمت خودرو در نخستین روز اردیبهشت‌ماه 1403 + جدول

قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر افزایش نرخ ارز و طلا، سال 1403 را با روند افزایشی آغاز کرد. قیمت‌ها در فروردین‌ماه 1403 نسبت به اسفندماه 1402، افزایش نسبی داشتند و حالا در نخستین روز از اردیبهشت 1403 نیز این روند افزایشی حفظ شده است. با توجه به اینکه اخبار مثبتی از حوزه سیاست و اقتصاد به گوش نمی‌رسد، بعید است که قیمت کالا‌ها در بازار کاهشی باشد.
علاوه بر تلاطم نرخ ارز، افزایش رسمی قیمت خودرو از سوی کارخانه‌های تولیدکننده نیز موجب حفظ روند صعودی بازار خواهد شد. به‌ عنوان مثال، افزایش 150 میلیون تومانی قیمت پژو پارس تأثیر نامطلوبی بر بهای محصولات ایران‌خودرو در بازار داشته است. تنها عاملی که می‌تواند قیمت‌ها را در بازار به‌سمت آرامش هدایت کند، عرضه بیشتر خودرو به بازار است که سهم قابل‌توجهی بر کاهش قیمت‌ها و فروکش‌کردن عطش تقاضا خواهد داشت.
نگاهی به قیمت خودرو در اردیبهشت 1403:
نگاهی به قیمت خودرو در نخستین روز اردیبهشت‌ماه 1403 + جدول
علاوه بر پژو پارس، محصولات خانواده پژو 207 نیز فاصله قیمتی قابل‌توجهی را در بازار و کارخانه تجربه می‌کنند. این موضوع ناشی از عدم عرضه کافی محصولات محبوب از سوی ایران‌خودرو به بازار است. سایپا سعی داشت با عرضه هاچ‌بک جدید اطلس بخش خالی‌مانده بازار را در اختیار بگیرد، اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، اطلس نیز همانند کوییک نتوانست با محبوبیت بالای پژو 206 و پژو 207 رقابت کند. درواقع مشتریان ایرانی با وجود کاهش کیفیت و افزایش قیمت هاچ‌بک‌های پژو، همچنان این خودروها را نسبت به تولیدات اقتصادی سایپا ارجح می‌دانند.
یکی دیگر از جنبه‌های نامطلوب این روزهای بازار خودرو، ایجاد اختلاف قیمت فاحش بین نرخ بازار و کارخانه خودروهای چینی است. تا پیش از اسفند 1402، خودروهای چینی فاصله قیمتی اندکی در بازار نسبت به نرخ کارخانه داشتند. همین موضوع باعث شده بود که خرید آن‌ها کمتر جنبه سرمایه‌گذاری داشته باشد. اکنون شرایط خودروهای چینی در بازار تغییر کرده است. این روزها خودروهای چینی نیز به‌دلیل فاصله قیمت قابل‌توجه بازار و کارخانه، به گزینه‌هایی جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند.
لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت خودرو‌های ایران خودرو و سایپا امروز 27 اردیبهشت 1403+ جدول