پردازنده 10 هسته‌ای Snapdragon X Elite Plus کوالکام برای لپ تاپ‌های ویندوزی دیده شد


 پردازنده 10 هسته‌ای Snapdragon X Elite Plus کوالکام برای لپ تاپ‌های ویندوزی دیده شد

هم‌زمان که مایکروسافت خود را برای برگزاری رویداد Windows on ARM در روز بیستم ماه مِی آماده می‌کند، کوالکام نیز مشغول آماده‌کردن پردازنده‌های جدید برای این اتفاق مهم است. اطلاعات افشا شده خبر از وجود یک چیپست جدید به نام Snapdragon X Plus برای...

هم‌زمان که مایکروسافت خود را برای برگزاری رویداد Windows on ARM در روز بیستم ماه مِی آماده می‌کند، کوالکام نیز مشغول آماده‌کردن پردازنده‌های جدید برای این اتفاق مهم است. اطلاعات افشا شده خبر از وجود یک چیپست جدید به نام Snapdragon X Plus برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوزی می‌دهد.

به نظر می‌رسد چیپست پرچمدار Snapdragon X Elite حداقل یک نسخه دیگر به نام Snapdragon X Plus هم داشته باشد. چیپست جدید اسنپدراگون ایکس پلاس در پایگاه داده بنچمارک Geekbench DirectM بر روی یک دستگاه با اسم رمز OEMMN دیده شده است. این تراشه جدید Snapdragon X Plus نام دارد و نسخه ضعیف‌تری از Snapdragon X Elite است.

سرفیس پرو جدید با پردازنده Arm دیده شد

پردازنده مخصوص ویندوز Snapdragon X Plus در بخش پردازنده مرکزی دارای 10 هسته پردازشی Qualcomm Oryon با بیشینه فرکانس بوست 3.42 گیگاهرتز است که از 6 هسته بزرگ و 4 هسته کم مصرف تشکیل شده است. در طرف مقابل X Elite از 12 هسته پردازش با بیشینه فرکانس بوست 4.3 گیگاهرتز بهره می‌برد.

 پردازنده 10 هسته‌ای Snapdragon X Elite Plus کوالکام برای لپ تاپ‌های ویندوزی دیده شد

یکی دیگر از تفاوت‌های چیپست اسنپدراگون ایکس الیت با اسنپدراگون ایکس پلاس، وجود مودم داخلی X65 در دومی است و برخلاف ایکس الیت، به تعبیه تراشه مودم خارجی نیاز ندارد.

دستگاه مورد بحث مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم بوده و با استفاده از Windows 11 Pro Insider Preview آزمایش شده است. بر اساس شایعات، اسم رمز OEMMN این دستگاه نشان می‌دهد با تبلت Microsoft Surface 10 Pro OLED روبرو هستیم.

مایکروسافت نسخه x86 این تبلت-لپ‌تاپ هیبریدی را در ماه مارس با پردازنده‌های Intel Core Ultra رونمایی کرده بود، اما حالا گفته می‌شود مدل OLED آن با پردازنده مبتنی ARM در روز بیستم ماه می رونمایی می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

- چیپست Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام معرفی شد، حالا می‌توانید به گیمینگ 240FPS فکر کنید
- کوالکام می‌گوید Core Ultra اینتل هیچ شانسی مقابل Snapdragon X Elite ندارد
- پردازنده 12 هسته‌ای Snapdragon X Elite کوالکام برای لپ تاپ‌های ویندوزی معرفی شد

گفته می‌شود Surface 10 Pro OLED در پیکربندی پایه مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم است. با این حال ظرفیت حافظه داخلی آن از بین 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت قابل انتخاب خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه قدرانی حماس از یمن