سفر به شهر مساجد


سفر به شهر مساجد

یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه که از محبوبیت بالایی در بین ایرانیان برخوردار است، می‌توان به استانبول اشاره کرد. در استانبول می‌توان تلفیقی از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متنوع را مشاهده کرد که همین امر باعث شده در طول سال...

یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه که از محبوبیت بالایی در بین ایرانیان برخوردار است، می‌توان به استانبول اشاره کرد. در استانبول می‌توان تلفیقی از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متنوع را مشاهده کرد که همین امر باعث شده در طول سال گردشگران زیادی به این شهر سفر کرده و از جاذبه‌های مختلف آن دیدن کنند.

استانبول با عنوان شهر مساجد نیز شناخته می‌شود که دلیل آن وجود مسجدهای متعددی است که یادگاری از دوران حکومت عثمانی در این شهر به عنوان پایتخت هستند. اگر قصد دارید با خرید بلیط استانبول به تهران به این شهر سفر کنید، حتما دیدن مساجد زیبای شهر را در برنامه خود بگنجانید.

معرفی معرو‌ف‌ترین مساجد استانبول

یکی از نمادهای شهر استانبول که زمانی پایتخت حکومت عثمانی بوده است، مساجد متعددی است که از آن دوران به یادگار مانده و امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر به حساب می‌آید. این مساجد کوله‌باری از تاریخ و ظرافت‌های معماران آن دوران را به نمایش می‌گذارند و می‌توانند چشمان هر بیننده‌ای را به زیبایی‌های خود خیره کنند.

سفر به شهر مساجد

سفر به شهر مساجد

مسجد ایاصوفیه

یکی از معروف‌ترین مساجد شهر استانبول که در سراسر دنیا شناخته شده است، مسجد ایاصوفیه نام دارد. این مسجد را می‌توان نمادی از شهر استانبول دانست که به مدت چند قرن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان شناخته می‌شد. پس از فتح استانبول با قسطنطنیه در سال ۱۴۵۳ به دست محمد فاتح یکی از سلاطین عثمانی این کلیسا تبدیل به مسجد شد. بعدها پس از روی کار آمدن آتاتورک این مسجد به دستور او به یک موزه باشکوه و زیبا تبدیل شده که امروزه در طول سال هزاران گردشگر از آن دیدن می‌کنند.

این مسجد ۶۰۰۰ متر مربع مساحت دارد که در ساخت آن طاق‌ها و ستون‌ها با نهایت ظرافت و هماهنگی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این مسجد زیبا و تاریخی در کل دارای ۱۰۷ ستون و ۹ درب است که درب وسطی را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین درب آن معرفی کرد که محل ورود امپراطور بوده و دارای چارچوب فلزی و قاب مرمری است.

مسجد آبی

مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی معروف است یکی دیگر از معروف‌ترین مساجد شهر استانبول به حساب می‌آید. این مسجد که در زمان حکومت عثمانی در این شهر بنا شده است به دستور سلطان احمد و به نیت شکرگزاری از خداوند به دلیل موفقیت و پیروزی در چند جنگ بزرگ در اواخر قرن ۱۷ ساخته شده است.

یکی از دلایل معروفیت این مسجد قرار گرفتن آن در کنار مسجد ایاصوفیه است که از نظر جلال و شکوه دست کمی از آن ندارد. مسجد آبی در شهر استانبول را می‌توان بعد از مسجدالحرام دومین مسجد در جهان دانست که ۶ مناره دارد. این مسجد زیبا در کنار تنگه بسفر در استانبول واقع شده و چشم‌انداز بسیار زیبا و جذابی دارد؛ به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر استانبول برای گردشگران به حساب می‌آید.

مسجد رستم پاشا

اگر با تهیه بلیط تهران به استانبول به این شهر سفر کردید، حتما بازدید از مسجد رستم پاشا را در برنامه خود قرار دهید. این مسجد یکی دیگر از یادگارهای حکومت عثمانی در شهر استانبول است که معماری بی‌نظیری داشته و در یکی از شلوغ‌ترین بازارهای این شهر واقع شده است. این مسجد نسبت به مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی مساحت کمتری دارد و رنگ قرمز به کار رفته در طراحی آن یکی از وجوه تمایز این مسجد با سایر مساجد شهر استانبول است. در ساخت این مسجد و طراحی آن از ۲۳۰۰ کاشی رنگارنگ استفاده شده که باعث شده گیرایی و جذابیت بصری آن چشمان هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی خود کند.

مسجد دولما باغچه استانبول

یکی دیگر از مساجد زیبای شهر استانبول که طراحی آن به سبک نئوکلاسیک و امپریالیستی انجام شده، دولماباغچه نام دارد. این مسجد در واقع قسمتی از یک کاخ بزرگ به همین نام است و معماری آن به حدی چشم‌نواز و زیبا است که بسیاری از گردشگران پس از ایاصوفیه و مسجد آبی، این مسجد را برای بازدید انتخاب می‌کنند. این مسجد در فاصله بین سال ۱۸۴۳ تا ۱۸۵۶ به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شده و در فاصله سال‌های ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ محل اصلی مرکز اداری امپراتوری عثمانی بود.

سفر به شهر مساجد

مسجد ایوب سلطان

پس از تهیه بلیط تهران به استانبول و سفر به این شهر در ورودی اصلی تنگه بسفر و در نزدیکی شاخ طلایی یکی از مهم‌ترین مساجد استانبول با نام ایوب سلطان واقع شده است. مهم‌ترین دلیل اهمیت و محبوبیت این مسجد، وجود آرامگاه ایوب بن انصاری یکی از دوستانه و صحابه پیامبر (ص) است. همین موضوع باعث شده که در روزهای آخر هفته مسلمانان برای عبادت و راز و نیاز به این مسجد بروند.

سفر به شهر مساجد با بهترین قیمت بلیط

استانبول یکی از شهرهای محبوب گردشگری در بین ایرانیان به حساب می‌آید که می‌توانند با هزینه مناسب به آن سفر کرده و از جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و تاریخی آن لذت ببرند. استانبول به دلیل اینکه زمانی به عنوان پایتخت امپراتوری عثمانی شناخته می‌شد، از جاذبه‌های تاریخی متعددی میزبانی می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها مساجدی هستند که از آن دوران به یادگار مانده است. به همین دلیل استانبول را با عنوان شهر مساجد نیز می‌شناسند. اگر علاقمند به جاذبه‌های تاریخی استانبول هستید می‌توانید بلیط سفر به این شهر را با بهترین قیمت از سایت علی بابا تهیه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟