سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی 10هزار میلیارد تومان شد


سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی 10هزار میلیارد تومان شد

در پی اصلاح ماده (۴) اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه این صندوق مبلغ یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال شد.

سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی 10هزار میلیارد تومان شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۲٫۸٫۲۸ به پیشنهاد هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی و به استناد تبصره (۳) اصلاحی ماده (۵) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات (مصوب ۱۴۰۱)، اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی را اصلاح کرد.

اصلاحیه ماده (۴) اساسنامه مذکور که امروز از سوی «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور و پس از تأیید شورای نگهبان به نهاد ریاست جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ابلاغ شد، تصریح دارد: سرمایه صندوق مبلغ یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است که حسب مورد از محل تبصره (۲) ماده (۵) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب ۱۳۸۹ تبصره ماده (۳) و بند (ج) ماده (۴) قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب ۱۴۰۱ تأمین و پرداخت خواهد شد.

تبصره ماده (۸) اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اینگونه اصلاح شده که «دبیرخانه هیأت امنا در معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مستقر است و امور مربوط به هیأت امنا از طریق دبیرخانه انجام می‌شود. رئیس هیأت عامل صندوق دبیری هیأت امنا را بر عهده دارد و دستور جلسه، تاریخ و محل جلسات هیأت امنا توسط وی پیشنهاد می‌شود».

پیشتر، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در تیر ماه ۱۴۰۲، سرمایه این صندوق را ۳ هزار میلیارد عنوان کرده و گفته بود در صورت تخصیص بودجه ۳ هزار میلیاردی به صندوق، سرمایه آن به ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

«محمدصادق خیاطیان» در ادامه اعلام کرده بود با حمایت بسیار خوب رئیس‌جمهور از شرکت‌های دانش‌بنیان که به‌طور خاص از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفته، در هیأت امنای صندوق تصویب شده است که ظرف ۵ سال سرمایه صندوق به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و کاربردی کردن دانش از طریق ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان تشکیل شده است و به‌عنوان نهاد عمومی غیردولتی و دارای استقلال استخدامی و اداری و مالی و معاملاتی بر اساس تمهیدات و مصوبات هیأت امنا در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، زیر نظر رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان فعالیت می‌کند./ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین