واکنش اساتید و چهره های سیاسی در برابر سرکوب دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا


واکنش اساتید و چهره های سیاسی در برابر سرکوب دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا

فارس به نقل از خبرنگاران توانا در ادامه آورده است ، در روزهای اخیر بسیاری از رسانه‌های دنیا به موضوع اعتراضات دانشجویان غربی و برخورد خشن پلیس با آن‌ها پرداخته‌اند و عکس و فیلم‌های بسیار...

فارس به نقل از خبرنگاران توانا در ادامه آورده است ، در روزهای اخیر بسیاری از رسانه‌های دنیا به موضوع اعتراضات دانشجویان غربی و برخورد خشن پلیس با آن‌ها پرداخته‌اند و عکس و فیلم‌های بسیار زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

در این باره، «ای‌بی‌سی نیوز» با اشاره به گسترش جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا، از دستگیری صدها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های امرسون، ‌کالیفرنیای جنوبی، ‌آستین و آریزونا خبر داد.

دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و اوهایو و... به این اعتراضات پیوسته‌اند.

فیلم‌های بسیاری از ضرب و شتم دانشجویان و همین‌طور اساتید دانشگاه‌ها توسط پلیس آمریکا درحال انتشار است؛ همچنین شبکه عبری‌زبان «کان» متعلق به رژیم صهیونسیتی گفته است که در هفته گذشته، حدود ۵۵۰ نفر از دانشجویان در آمریکا دستگیر شده‌اند.

حتی دکتر نوئل مک آفی، رئیس دپارتمان فلسفه در دانشگاه‌اموری نیز فقط به این جرم که خواستار آتش‌بس در غزه شده، دستگیر شد!

صادق زیباکلام

بعنوان مثال، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا با کنایه گفت: در صورتی مصاحبه خواهم کرد که به من بگویید چند نفر دستگیر شده‌اند و چند نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند!

احمد زیدآبادی

و یا احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز گفت: در صفحه شخصی خود گفته‌ام که فعلا سکوت می‌کنم و هیچ حرفی نمی‌زنم!

محسن برهانی

همین‌طور، محسن برهانی، حقوق‌دان و استاد دانشگاه، در این باره گفت: من را معذور بدارید از مصاحبه، ما باید به چیزهایی بپردازیم که دیگران نپرداخته‌اند!

محمد قوچانی

محمّد قوچانی روزنامه نگار و مدیر مسئول و سردبیر مجله «آگاهی نو» نیز در مورد سرکوب اساتید و دانشجویان در آمریکا و اروپا مصاحبه‌ای نکرد.

حاتم قادری

حاتم قادری پژوهشگر و استاد علوم سیاسی دانشگاه نیز در خصوص اتفاقات اخیر آمریکا و اروپا از جمله فرانسه و آلمان و بازداشت اساتید و دانشجویان در این کشورها حاضر به مصاحبه نشد.

حاتم قادری پژوهشگر و استاد علوم سیاسی دانشگاه نیز در خصوص اتفاقات اخیر آمریکا و اروپا از جمله فرانسه و آلمان و بازداشت اساتید و دانشجویان در این کشورها حاضر به مصاحبه نشد.

عباس عبدی

تنها عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب حاضر به مصاحبه شد.

عباس عبدی البته در این مصاحبه سعی کرد ضمن بی اهمیت جلوه دادن موضوع تلویحا و یا در مواردی با تصریح سمت سوی مصاحبه را به نقد جمهوری اسلامی و جریان اصولگرا هدایت کند.

وی گفت: بازداشت اساتید و دانشجویان در آمریکا و اروپا موضوع حادی نیست.

روزنامه نگار اصلاح طلب با تاکید بر طبیعی بودن روند بازداشت دانشجویان و اساتید، گفت : بازداشت‌ها هم در ابتدا اتفاق می افتد و چیز عجیبی نیست. دانشجویان را دستگیر می‌کنند و به زندان انتقال می‌دهند و بعد هم آزاد می‌کنند و به دادگاه می‌فرستند. دادگاه های آمریکا نیز استقلال کافی دارند و دانشجویان می توانند در دادگاه از وکلا کمک بگیرند . زمانی که دانشجویان دست به اعتراض می زنند برای زندان ، دستگیری و دادگاه آمادگی و آگاهی دارند.

عبدی در ادامه با عادی جلوه دادن اتفاقات اخیر در آمریکا و اروپا، اذعان کرد: اگر دانشجویان مجوز گرفته باشند بعد اعتراض کرده باشند که اصلا مشکلی برای دانشجویان پیش نمی آید اما اگر مجوز نگرفته باشند اعتراض کرده باشند باز هم خیلی جدی نیست مگر اینکه تخلفی صورت گرفته باشد در این صورت پلیس ورود می کند. مسأله اصلی دادگاه است. و الا پلیس همه جا کمابیش درگیر می‌شود.


واکنش اساتید و چهره های سیاسی در برابر سرکوب دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها