قالیباف: شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود


قالیباف: شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود

رئیس مجلس گفت: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب‌زدگان بود.

قالیباف: شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه،11 اردیبهشت ) گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب و روز معلم را گرامی می‌دارم.شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود.


وی افزود: ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب‌زدگان بود. جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند مطهری را که جوهر اندیشه امام است را چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس‌ نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشود؛ مطهری زنده است چون اندیشه مطهری راهگشا و دست‌آموز است.


قالیباف ادامه داد: این روز را معلم به تمامی فرهنگیان عزیز و پرتلاش کشور تبریک می‌گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است.


وی گفت: در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می‎‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.


قالیباف اظهار کرد: روز جهانی کار و کارگر را به تمام کارگران عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم. مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این‌باره به تصویب رسانده است. مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.


وی گفت: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علنی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون قانون جهش تولید دانش‌بنیان منجر به 1.3 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.


قالیباف تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از 3 قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.


رئیس مجلس ادامه داد: تصویب قانون مالکیت فکری ، قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت‌خام و میعانات گازی ، معافیت‌های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دار کردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره 18 بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال هستند که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!