بلوار فردوس منطقه چنده؟ معرفی کامل + قیمت آپارتمان


بلوار فردوس منطقه چنده؟ معرفی کامل + قیمت آپارتمان

بلوار فردوس محله ای سرشناس در غرب استان تهران است که برای بیشتر ساکنین تهران و شهرهای اطراف آن محله‌ای آشناست. این محله به دلیل دسترسی های بسیار مناسب به سایر نقاط تهران، طرفداران بسیاری برای خرید یا اجاره آپارتمان دارد. امروزه بلوار فردوس...

بلوار فردوس منطقه چنده؟ معرفی کامل + قیمت آپارتمان

بلوار فردوس محله ای سرشناس در غرب استان تهران است که برای بیشتر ساکنین تهران و شهرهای اطراف آن محله‌ای آشناست. این محله به دلیل دسترسی های بسیار مناسب به سایر نقاط تهران، طرفداران بسیاری برای خرید یا اجاره آپارتمان دارد. امروزه بلوار فردوس محله ای سرزنده و پر رفت و آمد در غرب تهران شناخته می شود. این بلوار که در منطقه ۵ شهرداری پایتخت قرار گرفته به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و دسترسی خوب به معابر بزرگ تهران، منطقه ای پرطرفداری برای سکونت به حساب می آید.

بلوار فردوس از جنوب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از شمال به بزرگراه علامه جعفری، از شرق به بزرگراه جناح و اشرفی اصفهانی و از غرب به بزرگراه باکری محدود می‌شود. شایان به ذکر است که بلوار فردوس به واسطه بزرگراه ستاری به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌شود. به طوری که محله فردوس غربی از جنوب به اتوبان تهران-کرج، از شمال به بزرگراه جعفری، از غرب به کوی ارم و از شرق به بزرگراه ستاری منتهی می‌شود.از سوی دیگر فردوس شرق از شمال با خیابان آیت الله کاشانی، از جنوب با بزرگراه شهید فهمیده، از غرب با بزرگراه ستاری و از شرق با بزرگراه جناح محدود شده است.

در رابطه با خرید آپارتمان در بلوار فردوس باید گفت که بافت مسکونی در هر دو قسمت شرقی و غربی نوساز می باشد، البته خانه‌های قدیمی و کلنگی نیز در برخی از گذرها به چشم می‌خورند. این منطقه به دلیل مجاورت با محله‌هایی مانند صادقیه، اباذر، مهران، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان و پرواز اعتبار بالایی کسب کرده است.

در این محله نوساز علاوه بر آپارتمان‌های کوچک و یا رنج متوسط، برج و آپارتمان‌های مدرن و لوکس متعددی نیز دیده می شود. در رابطه با شرایط آب و هوایی این منطقه نیز باید گفت که این محله در مسیر نسیم خنک غربی تهران واقع شده و دارای هوای نسبتا تمیزی نسبت به مناطق مرکزی و جنوبی می باشد.

همانگونه که به آن اشاره کردیم به دلیل دسترسی بسیار خوب این محله به بزرگراه‌هایی مانند اتوبان تهران-کرج، ستاری و باکری، نزدیکی به چندین ایستگاه مترو و همچنین امکانات و خدمات رفاهی مناسب ، متوسط قیمت املاک در آن نسبت به دیگر مناطق تهران متوسط رو به بالا می باشد.

لازم به ذکر است که امکانات محلی، فردوس غرب (بلوار ناصر حجازی) و فردوس شرق تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که آگاهی از این تفاوت‌ها، به شما برای انتخاب منطقه مناسب برای سکونت کمک بسزایی خواهد کرد. به عنوان مثال بلوار فردوس شرق، از امکانات خرید، خدمات آموزشی، درمانی و… بیشتری برخوردار است اما در عین حال شلوغ‌تر، پر رفت و آمدتر و پر ترافیک‌تر می باشد. از سوی دیگر بلوار فردوس غرب، محله‌ای خلوت و دنج‌تر از نیمه شرقی می باشد.

بنابراین بلوار فردوس شرق، بیشتر مناسب افرادی است که دسترسی به خدمات و امکانات محلی برایشان در اولویت است همچنین افرادی که به دنبال محله‌ای دنج و خلوت هستند، بهتر است در فردوس غرب دنبال خانه بگردند.

معرفی خیابان های مهم بلوار فردوس تهران

از مهم‌ترین خیابان‌های بلوار فردوس شرق می توانیم به خیابان‌های وفا آذر، حسینی، ابراهیمی، ولی‌عصر، رامین، گلستان، جهرمی و ابراهیمی اشاره کنیم.

از طرفی دیگر مهم ترین خیابان های بلوار فردوس غرب شامل خیابان‌های بهار شمالی و جنوبی، لاله، شقایق، خیابان ورزی شمالی و جنوبی می شود. شایان به ذکر است که محله‌های پرطرفدار ارم ، پرواز و سازمان برنامه نیز در مجاورت همین قسمت قرار گرفته‌اند.

محله بلوار فردوس تهران در طرح ترافیک تهران قرار ندارد، همین موضوع به علاوه دسترسی آسان به بزرگراه‌ها، به سهولت رفت و آمد به این منطقه کمک بسیاری کرده، البته وجود ایستگاه مترو صادقیه در ضلع شرقی بلوار فردوس شرق به عنوان شاهراه ارتباطی مترو تهران، موجب شلوغی و تراکم جمعیت و وسایل نقلیه در این نقطه از شهر شده است.

نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به منطقه بلوار فردوس تهران عبارتند از: مترو ارم سبز، شهرک اکباتان و صادقیه. ایستگاه مترو صادقیه در حوالی فلکه دوم صادقیه قرار دارد و ایستگاه ارم سبز در خط ۵ مترو، بلوار فردوس غرب، بلوار شقایق جنوبی قرار گرفته است.

معرفی مراکز دولتی بلوار فردوس

کارگزاری شماره ۵۱ تامین اجتماعی: بلوار آیت الله کاشانی، حدفاصل احمدی و سلیمی جهرمی

مرکز قضایی شهید فهمیده: محله فردوس، بلوار آزادگان

دفتر پلیس +۱۰: بلوار آیت اله کاشانی، میدان شهرزیبا، خیابان مرادی

پایگاه ویژه مدیریت بحران: محله فردوس، خیابان ابراهیمی پوربسابی شمالی

اداره کل امور مالیاتی غرب تهران: بلوار فردوس، خیابان ولی عصر، جنب ایستگاه مترو صادقیه

آموزش و پرورش منطقه ۵: بلوار فردوس، نبش خیابان ابراهیمی شمالی

کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا: بلوار فردوس غرب، خیابان بهار شمالی، خیابان منوچهری شرقی

بانک ملی: بلوار فردوس غربی، نبش خیابان شقایق

بانک مسکن: ابتدای بلوار فردوس شرقی، نرسیده به خیابان ولیعصر

بانک پاسارگاد: بلوار فردوس شرقی، بین قبادی و سلیمی جهرمی

بانک تجارت: بلوار فردوسی شرقی، نبش خیابان علی حسینی

بانک سرمایه: بلوار فردوس شرقی، نرسیده به خیابان ابراهیمی

معرفی مراکز خرید بلوار فردوس

مرکز خرید آیریک سنتر: بزرگراه ستاری شمال، بلوار فردوس شرق، نبش خیابان وفا آذر جنوبی

پاساژ آبشار: بلوار فردوس شرق، حدفاصل گلستان شمالی و رامین

هایپر استار ارم: بزرگراه شهید ستاری، بلوار فردوس غربی، خیابان بهار جنوبی، خیابان ارم شرقی

مرکز خرید سامان: خیابان فردوس شرقی، خیابان دهزویی

مرکز خرید سپند: فلکه دوم صادقیه، فردوس شرق، خیابان دهزویی

مرکز خرید طلا: فردوس شرقی، خیابان جناح

مجتمع تجاری ارمغان: بلوار فردوس، نرسیده به چهارراه مخابرات

پاساژ آبگینه: بلوار فردوس، بین خیابان حسن آباد و ابراهیمی شمالی، روبروی بانک سپه

مجتمع تجاری یاران: بلوار آیت الله کاشانی، بین گلستان و سلیمی جهرمی

قیمت آپارتمان در بلوار فردوس تهران

قیمت آپارتمان در بلوار فردوس تهران به عواملی مختلفی مانند متراژ، لوکیشن، سن بنا، متریال ساختمان، تعداد واحدهای موجود در ساختمان و… بستگی دارد، اما موردی که بیشتر از تمام اینها تاثیرگذار است، لوکیشن خانه است. به گونه ای که برای خرید یا اجاره آپارتمان در بلوار فردوس شرقی باید هزینه بیشتری را پرداخت کرد، چرا که دسترسی به امکانات در این قسمت از بلوار فردوس آسان‌تر است و به مرکز شهر نزدیک‌تر می باشد.

البته ذکر این نکته ضروری است که این بخش از فردوس از تراکم جمعیتی بالایی نسبت به قسمت غربی آن برخوردار است. بر اساس آگهی های منتشر شده وبسایت آقای املاک با مدیریت "مهندس ایمان خدابخش " در اردیبهشت ماه 1403 قیمت آپارتمان در بلوار فردوس به شرح زیر می باشد:

در بلوار فردوس شرق (رامین جنوبی) آپارتمان ۱۷۲متری، ۳خواب، ۱خواب مستر، ساخت 1400، طبقه 4، دارای آسانسور، 2 پارکینگ، انباری، ملک شمالی ، متری 139 میلیون و 534 هزار تومان معادل با 24 میلیارد تومان در بازار مسکن معامله می شود.

در بلوار فردوس غرب آپارتمان 164 متری ، ۳خواب ، ساخت 1385، طبقه 2 از 5، دارای آسانسور، پارکینگ، انباری ، متری 89 میلیون و 939 هزار تومان، معادل با 14 میلیارد و 750 میلیون تومان می باشد.

در بلوار فردوس شرق آپارتمان۸۰ متری، ۲ خواب، ساخت 1386، طبقه 3 از 4، دارای پارکینگ اجاره ای، بالکن، انباری هر متر مربع 62 میلیون و 500 هزار تومان، برابر 5 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

در بلوار فردوس غرب (بهار جنوبی) برای یک واحد مسکونی ۶۸ متری، 2 خواب، ساخت 1384، طبقه 2 از 4، دارای پارکینگ، انباری باید متری 99 میلیون و 264 هزار تومان معادل با 6 میلیارد و 750 میلیون تومان هزینه کرد.

لینک کوتاه کپی لینک


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...