تراکتور - استقلال؛ جنگ صدر در قتلگاه سرخ/ دستیار سابق یحیی ترمز صدرنشین را می‌کشد؟


تراکتور - استقلال؛ جنگ صدر در قتلگاه سرخ/ دستیار سابق یحیی ترمز صدرنشین را می‌کشد؟

خبر ورزشی: در یکی از مهمترین بازی‌های این هفته لیگ تراکتور در تبریز میزبان استقلال صدرنشین است. استقلال با ۵۳ امتیاز و به زحمت با پیروزی در هفته قبل صدرنشینی خود را حفظ کرد. در حالی که طی هفته‌های اخیر فاصله پرسپولیس با این تیم به یک امتیاز...

تراکتور - استقلال؛ جنگ صدر در قتلگاه سرخ/ دستیار سابق یحیی ترمز صدرنشین را می‌کشد؟

خبر ورزشی: در یکی از مهمترین بازی‌های این هفته لیگ تراکتور در تبریز میزبان استقلال صدرنشین است.

استقلال با ۵۳ امتیاز و به زحمت با پیروزی در هفته قبل صدرنشینی خود را حفظ کرد. در حالی که طی هفته‌های اخیر فاصله پرسپولیس با این تیم به یک امتیاز رسیده و در صورت اولین لغزش و به شرط پیروزی پرسپولیس، شاگردان نکونام صدرنشینی را بعد از ماه‌ها از دست خواهند داد.

کیست که نداند استقلال این فصل چه مشکلاتی داشت و این قهرمانی تا چه حد می‌تواند روی سرنوشت جواد نکونام و مردانش تاثیر داشته باشد. استقلال در ادامه همان مشکلات این هفته بدون کاپیتانش باید در تبریز به میدان برود. آن هم در حالی که کماکان بازیکنان مصدومی دارد که به احتمال زیاد به این بازی نخواهند رسید. اما استقلال با هیچ کدام این مشکلات در این فصل بیگانه نبوده و ضمناً همه المان‌های بازی به ضرر این تیم نیست. آبی‌ها این شانس را دارند که میزبان هم در شرایطی نامطلوب به این بازی رسیده است. استقلال همیشه در تبریز بازی حساس و سختی مقابل قرمز‌ها داشته، اما خیلی وقت‌ها پیروزی‌های با ارزشی از ورزشگاه یادگار امام کسب کرده است.

بازی رفت این دو تیم شنبه ۲۰ آبان در ورزشگاه آزادی با گل‌های ایمان سلیمی ۲۶ و بلانکو ۵۰ به نفع آبی‌ها تمام شد. تا قبل از این مسابقه استقلال صدرنشین جدول بود و تراکتور در رتبه ششم و فاصله دو تیم ۵ امتیاز، اما در شروع سال ۱۴۰۳ تراکتور به بحرانی رفت که به اجبار منجر به جدایی پاکو خمس شد. الان در جدول دور برگشت و از ۹ بازی نیم فصل دوم، استقلال ۲۱ امتیاز دارد و در رتبه دوم نشسته، اما تراکتور با ۱۲ امتیاز تیم هفتم جدول است. در جدول کلی هم استقلال با ۵۳ امتیاز صدرنشین و ۱۳ امتیاز بیشتر از تراکتور در پله چهارم دارد.

در شروع سال ۱۴۰۳ مربی اسپانیایی تراکتور در هر سه دیدار خانگی در همین ورزشگاه یادگار امام از کسب پیروزی ناکام ماند. آن‌ها ابتدا دیدار معوقه برابر سپاهان را مساوی بدون گل مساوی کردند، سپس برابر آلومینیوم بازی برده را با گل دقایق آخر یک - یک مساوی کردند و در نهایت مقابل ذوب آهن ۴-۱ باختند تا مربی اسپانیایی با توافق از تراکتور جدا شود.

پس از آن تراکتور با مربی موقت خود محمد نصرتی به قائمشهر رفت و به نساجی با یک گل باخت. یعنی تبریزی‌ها از چهاربازی خود در لیگ و در سال جدید شمسی دو مساوی و دو باخت دارند. آن‌ها در جام حذفی آخر هفته قبل در ضربات پنالتی ذوب آهن را بردند تا با حمید مطهری به عنوان مربی تازه، شروعی امیدوار کننده داشته باشند، اما آن بازی هم در وقت اضافی و قانونی و اضافی ۱-۱ مساوی تمام شد.

در مقابل استقلال همه بازی‌های اخیرش را برده و با توجه به شرایطی که در جدول دارد، چاره‌ای جز پیروزی در بازی‌های باقیمانده هم ندارد. اما کیست که نداند تمام این حساسیت‌ها و شرایط فعلی دو تیم در جدول تنها ۱۰ درصد قضیه است و ۹۰ درصد حساسیت این بازی ریشه در تاریخ فوتبال ایران، خیل میلیونی هواداران دو تیم و البته که رنگ پیراهن آن‌ها دارد.

جدال آبی و قرمز همیشه و در هر شرایطی در همه جا حساس و مهم است، وقتی آبی‌ها درصدر باشند و در تبریز با آن جمعیت سراسر سرخپوش سخت‌تر و مهمتر!

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها