آپدیت One UI 6.1 برای سری گلکسی S22 و گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد


آپدیت One UI 6.1 برای سری گلکسی S22 و گلکسی S21 سامسونگ منتشر شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه دیروز برای آخرین نسخه پوسته اندرویدی شرکت سامسونگ روز ویژه‌ای...

آپدیت One UI 6.1 برای سری گلکسی S22 و گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد
آپدیت One UI 6.1 برای سری گلکسی S22 و گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

دیروز برای آخرین نسخه پوسته اندرویدی شرکت سامسونگ روز ویژه‌ای بود. پیش از این به‌روزرسانی One UI 6.1 روی تقریبا 9 میلیون دستگاه سامسونگی نصب شده بود؛ اما بی‌تردید این رقم طی چند هفته آینده افزایش خواهد یافت.

این موضوع از آنجا ناشی می‌شود که روز گذشته سامسونگ به‌روزرسانی One UI 6.1 را برای طیف گسترده‌‌ای از دستگاه‌های قدیمی‌تر خود منتشر کرد. ورژن جدید این پوسته هم‌اکنون برای خانواده گلکسی S22، سری گلکسی S21، گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی زد فلیپ 3، گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فولد 3 منتشر شده است.

این مجموعه شامل دستگاه‌های متعددی است؛ اما در عین‌حال بایستی یک نکته مهم را مدنظر قرار داد: در حال حاضر ظاهرا انتشار آپدیت One UI 6.1 تنها به کشور کره‌جنوبی محدود شده است. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که به‌روزرسانی جدید سامسونگ در آینده‌ای نزدیک در سراسر جهان منتشر خواهد شد. بنابراین کاربران هر یک از دستگاه‌های فوق احتمالا به‌زودی آپدیت One UI 6.1 را دریافت خواهند کرد.

پیش از این انتظار می‌رفت ویژگی‌های Galaxy AI (که طی ماه ژانویه همراه با سری گلکسی S24 ارائه شدند) برای گوشی‌های گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4 و سری گلکسی S22 منتشر شود؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که حتی گوشی‌های سری گلکسی S21، گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 نیز حداقل زیرمجموعه‌ای از این قابلیت‌ها را دریافت خواهند کرد.

این موضوع یک خبر فوق‌العاده به‌شمار رفته و بدان معناست که هدف سامسونگ برای در اختیار داشتن بیش از 100 میلیون دستگاه مجهز به هوش مصنوعی گلکسی تا پایان سال 2024 کاملا قابل دسترس به‌نظر می‌رسد. چنین ادعایی زمانی باورپذیرتر می‌شود که عرضه گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 در آینده و معرفی سری گلکسی S24 با رابط کاربری One UI 6.1 را مدنظر قرار دهیم.

آپدیت One UI 6.1 برای سری گلکسی S22 و گلکسی S21 سامسونگ منتشر شد

سری گلکسی S21 صرفا از ویژگی Circle to Search پشتیبانی می‌کند؛ اما این ویژگی ابدا بی‌اهمیت به‌شمار نرفته و احتمالا بهترین قابلیت تبلیغاتی کل پکیج Galaxy AI محسوب می‌شود. گلکسی زد فلیپ 3 نیز در همین رده طبقه‌بندی می‌شود.

اما نکته شگفت‌آور اینکه گلکسی زد فولد 3 امکانات دیگری نظیر تصاویر والپیپر تولید شده با هوش مصنوعی، خلاصه‌سازی صفحات وب و یادداشت‌ها، الگوهای خودکار در اپلیکیشن Samsung Notes، ترجمه زنده زبانی، پیشنهادات ویرایشی تصاویر، ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، حالت مفسر و رونویسی صدا در اپلیکیشن Voice Recorder را دریافت خواهد کرد.

البته دستگاه‌های سری گلکسی S22، گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 تمامی ویژگی‌های Galaxy AI را دریافت می‌کنند؛ موضوعی که در گذشته با اما و اگرهایی مواجه بود. با این‌حال سامسونگ بالاخره تصمیم گرفته تا کار درست را انجام دهد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گلکسی بوک 4 اج معرفی شد؛ لپ‌تاپ 120 هرتزی اولد سامسونگ با تراشه اسنپدراگون و طعم هوش مص...