تشدید تنش بین ایران و اسرائیل، یک تهدید جنگی بزرگ برای منطقه


تشدید تنش بین ایران و اسرائیل، یک تهدید جنگی بزرگ برای  منطقه

ایران توانایی های نظامی خود را بدون ایجاد خسارت حداکثری نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، لکساندر کینشچاک، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه روسیه گفت، تشدید تنش بین ایران و اسرائیل تهدیدی برای تبدیل شدن آن به یک جنگ بزرگ در منطقه است.
این دیپلمات روس گفت "حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق در 1 آوریل در واقع می توانست به نوعی "محرک" شروع یک جنگ بزرگ منطقه ای مبدل شود."
به گفته وی، تهران "با خویشتنداری" به این چالش پاسخ داد، به گفته نمایندگان ایران، هدف حمله آنها در شب 14 آوریل فقط آن دسته از تأسیسات نظامی بود که در حمله به نمایندگی دیپلماتیک ایران در سوریه دخیل بوده اند.
وی افزود، ایران توانایی های نظامی خود را بدون ایجاد خسارت حداکثری نشان داد.
این مقام روس افزود: "ما معتقدیم که این دور باطل "چشم در برابر چشم" باید شکسته شود. من می خواهم امیدوار باشم که درگیری های خشونت آمیز ادامه نیابد و طرف های درگیر اجازه ندهند اوضاع تا حد یک درگیری تمام عیار بدتر شود."
وی در عین حال گفت، تشدید مجدد تنش بین ایران و اسرائیل به دلیل مسئله فلسطین-اسرائیل امکان پذیر است، مسکو در تماس های خود با طرفین از آنها می خواهد که از مسیر خطرناک دور جدید خشونت ها پرهیز کنند.
لازم به ذکر است که سپاه پاسداران ایران شامگاه شنبه 13 آوریل در واکنش به حمله اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه، خاک اسرائیل را هدف حمله پهپادی و موشکی قرار داد. به گفته منابع مختلف، این حمله با بکارگیری صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله پهپادهای کامیکازه شاهد و موشک های مافوق صوت "فتاح" و "فتاح-2" بود. شبکه تلویزیونی دولتی "پرس تی وی" ایران گزارش داد که تمامی موشک های مافوق صوت به اهداف خود اصابت کرده اند.
مقامات اسرائیل اعلام کردند که قصد دارند ائتلاف منطقه ای علیه تهدیدات ایران تشکیل دهند و در زمان مناسب و به شیوه ای مناسب به این حمله پاسخ خواهند داد.
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در کانال تلگرامی خود نوشت که آنگلوساکسون ها ایران را مقصر همه اشتباهات می دانند و فراموش کرده اند که پیشتر در نشست شورای امنیت سازمان ملل از محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق خودداری کرده بودند. در همین رابطه ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست سیمونا هالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو از مقامات روسیه برای محکوم کردن حمله ایران، خاطرنشان کرد که اسرائیل حملات رژیم کی یف به خاک روسیه را محکوم نکرده بود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان