یک قدم تا انفجار با پنج دلیل در بازار خرسی


یک قدم تا انفجار با پنج دلیل در بازار خرسی

قیمت بیت کوین در یک قدمی انفجار است و به گفته کارشناسان بازار، صعودی شدن قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال ناشی از پنج دلیل اصلی است.

یک قدم تا انفجار با پنج دلیل در بازار خرسی

به گزارش ایران اکونومیست؛ با وجود نگرانی‌ها در مورد تورم و موضع جنگ‌طلبانه فدرال رزرو، به نظر می‌رسد که داده‌های اقتصادی اخیر اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش داده است.

در واقع، سرمایه‌گذاران از ثبات کلی در بازار کار و بخش تولید ایالات متحده که نشان‌دهنده بهبودی بخش اقتصاد از چالش‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ است، تسلی پیدا کرده‌اند.

جریان سرمایه به ETFهای بیت کوین

در اولین روز ماه می، ETFهای اسپات بیت کوین در ایالات متحده شاهد خروج ۵۶۳٫۷ میلیون دلار سرمایه بودند که احساسات فعالان بازار را نزولی کرد. در روز ۲ می، خروج سرمایه از این صندوق‌ها به ۳۴٫۴ میلیون دلار کاهش یافت که نشان‌دهنده تقویت احساسات مثبت در بین سرمایه‌گذاران است.

روند روبه‌رشد ETFهای هنگ‌کنگ

علی‌رغم شروع ناامیدکننده، ETFهای هنگ‌کنگ تنها در عرض سه روز پس از آغاز معاملات، مجموعاً ۴،۲۱۸ بیت کوین، به ارزش تقریبی ۲۵۸ میلیون دلار، جمع‌آوری کردند که نشان‌دهنده علاقه رو‌به‌رشد سرمایه‌گذاران منطقه به دارایی‌های دیجیتال است.

سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی در بخش کریپتو

شرکت فیدلیتی در گزارش اخیر خود، از علاقه روبه‌رشد صندوق‌های بازنشستگی به دارایی‌های رمزارزی خبر داده که نشان‌دهنده تغییر در استراتژی سرمایه‌گذاران سازمانی است و می‌تواند به تداوم حرکت افزایشی قیمت ارزهای دیجیتال کمک کند.

خرید در کف

طبق گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران از افت اخیر در بازار کریپتو به عنوان فرصتی برای خرید استفاده کرده‌اند و این رکود را به تاثیرات هاوینگ بیت کوین نسبت می‌دهند.

در همین راستا، شرکت تحلیلی کریپتوکوانت گزارش داده که در ۲ می، نهنگ‌ها ۴۷ هزار بیت کوین جمع‌آوری کرده‌اند.

بدون شک بیت کوین نقش مهمی در روند کل بازار ارزهای دیجیتال ایفا کرده است. بیت کوین از ابتدای سال تاکنون افزایش قیمت خوبی داشته است که بیشتر آن ناشی از تنش های ژئوپلیتیکی است.

گفتنی است که نه تنها امروز، بیت کوین ۳٫۵ درصد افزایش قیمت داشته است و از ۸۵۰۰ دلار به سطح مقاومتی ۸۸۰۰ دلار رسیده است، بلکه با رشد صعودی خود، همچنان بر بازارهای وسیع تسلط دارد.

طبق اطلاعات Tradingview.com، نوسان شدید در آلت کوین ها سلطه بیت کوین را به ۶۷ درصد رسانده است. با این حال، نمی ‌توان این نکته را نادیده گرفت که هاوینگ و خوش بینی بیش از حد به بیت کوین طی دو هفته گذشته رشد کل این صنعت را در پی داشته است.

بازار خرسی دو ساله برای آلت کوین ها

گفته می شد که سرانجام، آلت کوین ها از بازار نزولی دو ساله خود بیرون خواهند آمد. هرچند علیرغم روندهای صعودی موجود، همچنان اکثر آلت کوین ها در زیر یخ های زمستان ارزهای دیجیتال دفن شده اند.

هنگامی که سطوح مقاومت کلیدی شکسته شوند، سفارشات معاملات آغاز می شود و موجی از خریدها باعث می‌ شود که قیمت آلت کوین ها بیشتر شود. به نظر می رسد این اتفاقی است که طی چند ساعت گذشته برای اکثر آلت کوین ها رخ داده است.

اگرچه افزایش قیمت های اخیر بسیار چشمگیر بوده اند، اما هنوز راه زیادی وجود دارد تا بتوان عنوان کرد که تمام آلت کوین های برتر در محدوده صعودی قرار دارند.

منبع: رمز ارز نیوز



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها