حامی رنت: نماینده ماشین های آمریکایی در ایران


حامی رنت: نماینده ماشین های آمریکایی در ایران

در این گزارش از سایت اجاره ماشین حامی رنت به بررسی تاریخچه ماشین های آمریکایی در ایران و راه تجربه ای عالی برای رانندگی و سفر با ماشین هایی آمریکایی به شما میدهیم. آنچه در این مطلب می‌خوانید: تاریخچه ماشین های آمریکایی در ایرانتاسیس شرکت بازرگانی...

در این گزارش از سایت اجاره ماشین حامی رنت به بررسی تاریخچه ماشین های آمریکایی در ایران و راه تجربه ای عالی برای رانندگی و سفر با ماشین هایی آمریکایی به شما میدهیم.

حامی رنت: نماینده ماشین های آمریکایی در ایران

تاریخچه ماشین های آمریکایی در ایران

کادیلاک؛ پرچمدار خودرو های تولید ایالات متحده در خودروسازی است که تا پیش از تولیدش در ایران، هیچ کجا خارج از خاک آمریکا تولید نشده بود. اما شروع ماجرا کجا بود که در بازه زمانی کوتاهی خیابان های ایران مانند کارناوال خودرو های آمریکایی مشغول نمایش بود؟

حامی رنت: نماینده ماشین های آمریکایی در ایران

تاسیس شرکت بازرگانی جیپ

تولد صنعت خودرو بین سال های ۱۳۳۴ تا ۱۳۴۱ با برنامه عمرانی هفت ساله دوم دولت وقت اجرا شد.

در راستای سرعت در اجرای برنامه توسعه، جعفر اخوان شرکت بازرگانی جیپ را تاسیس کرد. جعفر اخوان در گام اول، واردات جیپ ویلیز را استارت زد. با اینکه واردات خودرو از سایر کشور ها بر خلاف برنامه توسعه بود اما هدف مهندس اخوان از واردات خودرو تولید بود. در همین زمان بود که سرمایه داران به دلیل کیفیت خودرو های آمریکایی مشغول وارادات خودرو بودند.

ایران قطب ماشین های آمریکایی

با گذشت زمان و اشباع بازار با ماشین های بزرگ و وانت ها نیاز کشور به خودرو های سواری بیش از پیش خودنمایی کرد. همین موضوع باعث شد تا جعفر اخوان بار دیگر به سراغ آمریکایی ها برود و مذاکرات خود با آمریکن موتورز را آغاز کند.

مهندس اخوان پیش از این و در اوایل دهه ۴۰ مدل های آمباسادور و رامبلر را از محصولات این شرکت وارد ایران کرده بود.

در مذاکرات موفق شد امتیاز مونتاژ خودروی رامبلر را از این شرکت بگیرد. در سال ۱۳۴۶ این خودرو را با نام شاهین به عنوان مدل پایه و آریا به عنوان مدل با امکانات بیشتر به بازار عرضه کرد.

هر چند خودرو های تولید داخل در حد مقایسه با ماشین های آمریکایی نبودند اما به دلیل قیمت مناسب استقبال بسیاری از آن ها شد. خودروسازان آمریکایی این از این فرصت نهایت استفاده را بردند و با در نظر گرفتن جمعیت کشور، ایران را یک لقمه چرب و نرم ارزیابی کردند. طولی نکشید که به واسطه رابطه خوب ایران با آمریکا کشور ما به یکی از قطب های حضور خودرو های آمریکایی تبدیل شد.

حامی رنت: نماینده ماشین های آمریکایی در ایران

پایان عصر طلایی ماشین های آمریکایی در ایران

بعد از به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و تیره شدن روابط دو کشور مسیر صنایع آن ها نیز از هم جدا شد و به مرور زمان و با مستهلک شدن خودرو های قدیمی کمتر شاهد حضور ماشین های آمریکایی در خیابان های کشور بودیم.

علاقه مندی مردم به ماشین های آمریکایی

اگر بخواهیم ذائقه و سلیقه را معیار قرار دهیم خودروسازان آمریکایی از پتانسیل اقبال عمومی قابل توجهی در ایران برخوردار هستند. اتفاقاً مشتریان ایرانی نزدیک‌ ترین سلیقه به مشتریان بازار آمریکای شمالی را در جهان دارند.
برخلاف بازار اروپا که عمدتاً خودرو های کوچک و کم‌ مصرف مورد علاقه مشتریان آنهاست، بازار خودرو ایران همچون بازار چین و آمریکا متمرکز بر خودروهای سواری سدان متوسط و شاسی‌ بلند بزرگ بوده از این منظر با اروپا تفاوت دارد. البته از این نکته را هم باید در نظر گرفت که طراحی اتومبیل های آمریکایی جزو بهترین طراحی های جهان هستند.

کیفیت و امنیت بی نظیر ماشین های آمریکایی

خودرو های آمریکایی علاوه بر طراحی زیبایی که دارند بسیار کارا هستند و به لحاظ امنیت و کیفیت ساخت همیشه در دنیا سرآمد بودند.
امنیت خودرو ها یکی از موضوعاتی است که به طور مستقیم در خرید و استفاده آن موثر است و بسیار مورد توجه شرکت های خودروسازی در جهان است. برند های خودروسازی آمریکایی از حیث همیشه جزو برترین برند ها در دنیا بوده اند. طبق آمار و با توجه به جمعیت ایالات متحده، این کشور کمترین میزان کشته شدگان در تصادفات رانندگی را دارد.

البته خودروسازی اروپا، کره و مهمتر از آن ژاپن جزو رقیب های جدی صنعت خودروسازی آمریکا به حساب می آیند که طبق آزمایشات انجام شده، آمار فوق العاده ای به دست آورده اند.

حامی رنت: نماینده ماشین های آمریکایی در ایران

ممنوعیت واردات ماشین های آمریکایی در ایران

در سال های اخیر بعضا با شدت بیشتری اخباری مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو های آمریکایی به کشور به گوش می‌رسید با اینکه در مقاطعی سختگیری ها به اوج خود رسید اما با این حال تا حدودی ماشین های کم کارکرد آمریکایی به خیابان های ایران رسید اما با قیمت های گزاف معامله میشد.

دشواری و هزینه بر بودن فرآیند واردات (حتی به مناطق آزاد تجاری) باعث شد تا در سال های اخیر ماشین های آمریکایی در ایران یک کالای سوپر لوکس به حساب آمده و استفاده از آنها برای کسانی که علاقه قلبی به این خودرو ها دارند یک آرزوی محال.

اجاره ماشین های آمریکایی در تهران و کرج

با تمام سختی های موجود اما شرکت‌هایی در ایران وجود دارند که با قرار دادن ماشین های آمریکایی در اختیار مشتریان خود کسب درآمد میکند. یکی از این شرکت ها حامی رنت است که با در اختیار داشتن خودروهایی مانند فورد موستانگ شلبی، فورد چلنجر SRT، کرایسلر ۳۰۰، کوروت C7 , C8 ، شورولت تاهو و … شهرت زیادی به دست آورده است و با قیمتی ارزان و شرایط آسان و مناسب این خودرو ها را آماده خدمت گذاری به مخاطبان خود کرده است. علاقه‌مدان به به ماشین های آمریکایی می توانند برای اجاره این خودرو ها به سایت اجاره ماشین حامی رنت سر بزنید.

اگر به دنبال رانندگی با یک خودروی آمریکایی هستید، حامی رنت را انتخاب کنید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!