مصر به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ شرکت‌های کره‌ای با نخست وزیر ملاقات می‌کنند


مصر به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ شرکت‌های کره‌ای با نخست وزیر ملاقات می‌کنند

مصر با تنظیم بسته‌هایی تشویقی، برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعتی تلاش می‌کند. این کشور درصدد افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از جمله الکترونیک، نفت و گاز، انرژی هسته‌ای و آهن و فولاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از اکونومی‌میدل‌ایست، مصطفى کمال مدبولی، نخست‌وزیر مصر، اخیراً با نمایندگانی از 15 شرکت برجسته از کره جنوبی که در بخش‌های مختلف مصر فعالیت می‌کنند دیدار کرد. این دیدارها به منظور تلاش برای تقویت روابط اقتصادی، گسترش سرمایه‌گذاری و رشد در این کشور بود. مدبولی بر چندین بخش که مصر دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در آنهاست، از جمله الکترونیک، نفت و گاز، انرژی هسته‌ای، آهن و فولاد، ساخت واگن‌های مترو و کشاورزی تاکید کرد.

ارتقای چشم‌انداز همکاری

در این دیدار، مدبولی بر مشارکت‌های متعدد مصر با کره جنوبی که منجر به چندین پروژه موفق صنعتی و همچنین در حوزه حمل‌ونقل شده است تاکید کرد. علاوه بر این، او بر علاقه و تعهد مصر به گسترش سرمایه‌گذاری‌های کره جنوبی در بخش‌های مختلف مصر و تجربه گسترده شرکت‌های کره‌ای در بخش‌های مختلف تاکید کرد. وی همچنین شرکت‌ها را تشویق کرد تا برنامه‌های خود را برای همکاری ارائه دهند.

بسته‌های تشویقی برای جذب سرمایه

در این دیدار، نخست وزیر، مصطفى مدبولی، فاش کرد مصر ایده جدیدی را به شکل بسته‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی، که اخیراً دولت بر آن تمرکز کرده است، اجرا خواهد کرد. مدبولی با اشاره به چالش‌هایی که پیش روی شرکت‌های داخلی و خارجی است، بر تعهد مصر به برنامه اصلاحات اقتصادی و منابع مالی برای بخش خصوصی تاکید کرد. او به سرمایه‌گذاران کره جنوبی از آمادگی دولت برای رسیدگی به هر چالشی که ممکن است با آن مواجه شوند اطمینان داد و بر تعهد مصر به بهبود شرایط بازار و جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد.

در این دیدار، سفیر کره جنوبی در مصر، به حمایت مستمر این کشور از کشور عربی مصر اشاره کرد. علاوه بر این، او از اهمیت موفقیت شرکت‌های کره جنوبی در بازار مصر سخن گفت که شرکت‌های بیشتری را به سرمایه‌گذاری در مصر سوق می‌دهد. وی همچنین به اهمیت کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری با مصر که می‌تواند به رشد اقتصادی هر دو کشور کمک کند اشاره کرد.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هوش مصنوعی؛ مانعی بر سر راه انرژی پاک؟