هوش مصنوعی Synopsys تراشه 3 نانومتری سامسونگ را طراحی خواهد کرد!


هوش مصنوعی Synopsys تراشه 3 نانومتری سامسونگ را طراحی خواهد کرد!

به نظر می‌رسد که سامسونگ برای طراحی و ساخت تراشه نسل بعد خود از یک مجموعه ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Synopsys استفاده کرده است. این هوش مصنوعی تمام مراحل طراحی و تولید SoC 3 نانومتری Samsung را برعهده دارد. سامسونگ قصد دارد تراشه...

به نظر می‌رسد که سامسونگ برای طراحی و ساخت تراشه نسل بعد خود از یک مجموعه ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Synopsys استفاده کرده است. این هوش مصنوعی تمام مراحل طراحی و تولید SoC 3 نانومتری Samsung را برعهده دارد.

سامسونگ قصد دارد تراشه نسل بعدی خود برای گوشی‌های موبایل را با استفاده از فناوری 3 نانومتری و ترانزیستورهای GAA (Gate-All-Around) تولید کند. با این حال، موارد گفته شده از مهم‌ترین بخش در فرایند ساخت این تراشه نیست.

هوش مصنوعی Synopsys تراشه 3 نانومتری سامسونگ را طراحی خواهد کرد!

بر اساس گزارش‌های موجود، سامسونگ در نظر دارد برای ساخت این سیلیکون از ابزارهای EDA مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کند که توسط یک AI قدرتمند به نام Synopsys طراحی شده‌اند.

هوش مصنوعی Synopsys تراشه بعدی را طراحی می‌کند

شرکت Synopsys اخیراً از همکاری نزدیک خود با سامسونگ خبر داده و با انتشار گزارشی در وب‌سایت رسمی خود توضیح داد که چگونه این غول فناوری کره‌ای از مجموعه نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی آن‌ها برای آماده‌سازی تمام فرایند طراحی SoC استفاده کرده است.

هوش مصنوعی Synopsys تراشه 3 نانومتری سامسونگ را طراحی خواهد کرد!

به گزارش Techspot، در روند طراحی تراشه بعدی سامسونگ، از برنامه‌ریزی معماری تا پیاده‌سازی فیزیکی و دریافت تأییدیه، الگوریتم‌های یادگیری ماشین تمام وظایف پرزحمتی که معمولاً مهندسان برعهده دارند را انجام داده است.

مجموعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی Synopsys که با نام Synopsys.ai معرفی شده‌اند، شامل سه بخش است، DSO.ai که وظیفه طراحی تراشه را برعهده دارد، VSO.ai که فرایند تست عملکرد و تأیید آن را انجام می‌دهد، و در نهایت TSO.ai که سیلیکون را در مرحله آخر آزمایش می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

- هوش مصنوعی جامع (AGI) چیست و چرا باید نگران آن باشیم؟
- Genie رونمایی شد؛ هوش مصنوعی گوگل که تصاویر را به بازی تبدیل می‌کند

این ماژول‌های هوش مصنوعی با خرد کردن مجموعه‌های عظیم داده به بخش‌های کوچک‌تر و استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق، مراحل توسعه تراشه را خودکار و تسریع کردند.

هوش مصنوعی Synopsys تراشه 3 نانومتری سامسونگ را طراحی خواهد کرد!

به گفته مهندسان سامسونگ، نتایج به دست آمده از این ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار قابل توجه هستند. به لطف تکنیک‌های بهینه‌شده با AI مانند پارتیشن‌بندی طراحی، کلاک چند منبعی و نقشه‌برداری سیمی، تراشه 3 نانومتری سامسونگ افزایش 300 مگاهرتزی کلاک پردازنده در حالت بوست و کاهش 10 درصدی در مصرف انرژی را به همراه خواهد داشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نکات مهم برای انتخاب عینک آفتابی مناسب و محافظ چشم‌ها