شیائومی 15 پرو با دوربین تله‌فوتو پریسکوپی و نمایشگر 2K عرضه خواهد شد


شیائومی 15 پرو با دوربین تله‌فوتو پریسکوپی و نمایشگر 2K عرضه خواهد شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station اخیرا...

شیائومی 15 پرو با دوربین تله‌فوتو پریسکوپی و نمایشگر 2K عرضه خواهد شد
شیائومی 15 پرو با دوربین تله‌فوتو پریسکوپی و نمایشگر 2K عرضه خواهد شد
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station اخیرا اطلاعاتی در خصوص پرچمدار آینده کمپانی شیائومی را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. انتظار می‌رود که این دستگاه با نام تجاری شیائومی 15 پرو روانه بازار شود.

با توجه به مشخصات نمونه اولیه تولید شده از شیائومی 15 پرو، این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 2K با انحنای بسیار جزئی خواهد بود. فرد افشاگر به اندازه این نمایشگر هیچ اشاره‌ای نکرده است؛ اما در عین‌حال مدعی شده که سایز نمایشگر در مقایسه با مدل نسل قبل تفاوت چندانی نخواهد داشت.

ماژول دوربین مربعی‌شکل در گوشه بالایی سمت چپ پنل پشتی گوشی قرار خواهد گرفت. بر اساس گزارش‌ها ظاهرا طراحی این ماژول به خوبی تنظیم شده است. این ماژول از سیستم دوربین پشتی سه‌گانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتو پریسکوپی 50 مگاپیکسلی که از قابلیت‌های ماکرو نیز برخوردار است؛ میزبانی می‌کند. همچنین بر اساس گزارش‌ها دوربین اصلی در مقایسه با شیائومی 14 پرو از گشودگی دیافراگم بزرگ‌تری برخوردار خواهد بود.

در بخش پردازنده نیز سری شیائومی 15 احتمالا برای نخستین بار از تراشه پرچمدار آینده کوالکام موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که این نیمه‌هادی در اوایل ماه اکتبر روانه بازار شود. گزارش‌ها نشان می‌دهند که تراشه جدید احتمالا جهش عملکردی بزرگی را در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 به ارمغان خواهد آورد.

شیائومی 15 پرو با دوربین تله‌فوتو پریسکوپی و نمایشگر 2K عرضه خواهد شد

با توجه به اطلاعات لو رفته پیش‌بینی می‌شود که تراشه جدید از هسته‌های پردازشی سفارشی کوالکام با ترتیبی متفاوت استفاده کند. این تراشه احتمالا مجهز به 2 هسته پردازشی بزرگ و 6 هسته متوسط بوده و با استفاده از گره فرآیندی 3 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد. به گفته فرد افشاگر، سرعت فرکانس دو هسته پردازشی بزرگ بین 3.6 تا 4.0 گیگاهرتز خواهد بود.

در حال حاضر پیرامون سری شیائومی 15 اطلاعات محدودی فاش شده است. بر اساس جزئیات فاش شده تا به این لحظه انتظار می‌رود که مدل‌های جایگزین با تراشه جدید، بهبود عملکرد حسگر اثرانگشت و ارتقاء قابلیت‌های تصویربرداری روانه بازار شوند. از جنبه طراحی نیز مدل پایه شیائومی 15 احتمالا همانند مدل‌های دو نسل قبلی خود بار دیگر از نمایشگری با طراحی تخت استفاده خواهد کرد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!