کرمانشاه دومین مرکز استان پرتلفات کشور/ فوت 133 نفر در تصادفات درون شهری


کرمانشاه دومین مرکز استان پرتلفات کشور/ فوت 133 نفر در تصادفات درون شهری

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: از مجموع ۱۳۳ نفر از فوتی های این تصادفات ۸۲ درصد به تعداد ۱۰۹ فوتی تنها مربوط به شهر کرمانشاه، ۹ درصد مربوط به شهرهای اسلام آباد غرب ،...

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: از مجموع ۱۳۳ نفر از فوتی های این تصادفات ۸۲ درصد به تعداد ۱۰۹ فوتی تنها مربوط به شهر کرمانشاه، ۹ درصد مربوط به شهرهای اسلام آباد غرب ، صحنه، سرپل ذهاب، پاوه، جوانرود و کنگاور، ۶ درصد مربوط به شهرهای سنقر و هرسین، ۲ درصد مربوط به شهر ثلاث باباجانی و یک درصد نیز متعلق به قصرشیرین است.

وی افزود: از مجموع پنج هزار و ۳۲ مجروح این تصادفات نیز کرمانشاه با سه هزار و ۸۴۷ مجروح و ۷۶ درصد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و اسلام آبادغرب با ۳۰۵ مجروح و ۶ درصد، کنگاور و جوانرود با ۲۷۷ مجروح و هر کدام سه درصد، سرپل ذهاب با و سنقر با ۱۶۳ مجروح و هرکدام ۲ درصد و هفت شهر باقیمانده با ۳۴۱ مجروح و ۶ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

شهر کرمانشاه دومین مرکز استان پرتلفات کشور

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه این تعداد از آمارهای فوتی و مجروح تصادفات درون شهری در مقایسه با سایر استان ها آمار بالایی محسوب می شود یادآور شد: براساس آمارهای کشوری پنج سال گذشته که براساس سهم جانباختگان سوانح رانندگی مراکز استان در حوزه درون شهری استان ها استخراج شده، شهر کرمانشاه با سهم ۸۰ درصدی پس از شهر قم در رتبه دوم کشور قرار گرفته است و این در حالی است که میانگین این آمار ۴۹ درصد است.

سرهنگ حیدری ادامه داد: نمودار تعداد جانباختگان تصادفات درون شهری سه ساله استان کرمانشاه نشان می دهد آمار جانباختگان در این سوانح در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۱۵ نفر بوده و در سال ۱۴۰۳ با ۲۲ درصد افزایش به ۱۳۳ نفر رسیده است.

وی گفت: در سال گذشته در مجموع هشت هزار و ۸۰۲ فقره تصادف در شهرستان کرمانشاه به وقوع پیوسته است که از این تعداد سه هزار و ۲۴۰ فقره تصادف جرحی و پنج هزار و ۴۵۶ فقره تصادف خسارتی است که در مجموع در مقایسه با سال قبل از آن یک هزار و ۳۳۷ فقره افزایش نشان می دهد.

تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در شهر کرمانشاه

رییس پلیس راهور کرمانشاه با بیان اینکه در کل عقب ماندگی های شهر کرمانشاه در حوزه ترافیک و زیرساختی زیاد است افزود: این عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل شهری نیز نمود دارد به طوری که در این حوزه اگر سهم جابجایی مسافر ۳۵ تا ۴۰ درصد توسط ناوگان عمومی باشد این میزان در کرمانشاه بنا به اعلام خود شهرداری تنها ۲.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه پلیس خود را در زمینه کاهش آمار تلفات فوتی و جرحی تصادفات مسوول می داند گفت: برهمین اساس و به دستور فرماندهی انتظامی استان قرارگاهی با عنوان قرارگاه کاهش تصادفات تشکیل شده است که با همکاری مشترک پلیس و دستگاه های مرتبط با این حوزه اقداماتی را به انجام رسانند.

سرهنگ حیدری اضافه کرد: این قرارگاه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است که با بازدیدهای میدانی، معابر پرحادثه شهر کرمانشاه را شناسایی و نواقصات زیرساختی تاثیرگذار در ایمنی و انضباط ترافیکی متناسب با وظایف هر دستگاه را به آنها ابلاغ می کند که تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته که نتایج بسیار موثری در کاهش تصادفات داشته است.


کرمانشاه دومین مرکز استان پرتلفات کشور/ فوت 133 نفر در تصادفات درون شهری

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مزایای افتتاح سد قیز قلعه‌ سی