دروغ آمریکا لو رفت/ تحویل سلاح به اسرائیل ادامه دارد


دروغ آمریکا لو رفت/ تحویل سلاح به اسرائیل ادامه دارد

روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نوشت: اسرائیل همچنان مقادیر زیادی سلاح از ایالات متحده دریافت می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علیرغم ادعای واشنگتن درباره تعلیق ارائه تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی، منابعی گزارش کردند انتقال تسلیحات آمریکا به فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

فایننشال تایمز به نقل از این مقام آمریکایی نوشت: جلوگیری از تسلیحاتی که اسرائیل برای دفاع از خود به آن نیاز دارد، غیرقابل تصور است، حتی اگر تصمیم به ورود به رفح داشته باشد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان اعلام کرده بود در صورتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور یک حمله گسترده به رفح در نوار غزه را صادر کند، انتقال تسلیحات آمریکایی به این رژیم را متوقف خواهد کرد.


بایدن با اشاره به بمب‌های دو هزار پوندی که آمریکا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است، اظهار کرده بود: شهروندان غزه بر اثر این بمب‌ها کشته شده‌اند. به صراحت اعلام کردم اگر آنها (اسرائیل) وارد رفح شوند – تا کنون به رفح نرفته‌اند – تسلیحاتی را که بطور تاریخی در رابطه با رفح و سایر شهرها استفاده می‌شود، تامین نمی‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده بود: آمریکا به تامین سلاح‌های دفاعی برای اسرائیل از جمله سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین ادامه خواهد داد اما در صورتی که حمله زمینی گسترده به رفح آغاز شود، ارسال سایر تسلیحات را خاتمه خواهد داد. ما در رابطه با گنبد آهنین و توانایی اسرائیل برای پاسخ به حملاتی که اخیرا در خاورمیانه رخ داد، به تضمین امنیت اسرائیل ادامه می‌دهیم. اما قصد نداریم سلاح و گلوله‌های توپخانه ارائه دهیم.

«جان کربی» سخنگوی کاخ سفید هم امروز جمعه اعلام کرد: اگر نیروهای اسرائیلی با یک عملیات زمینی گسترده به سمت رفح حرکت کنند، ارسال انواع خاصی از تسلیحات را متوقف خواهیم کرد.

در همین زمینه، شبکه خبری ABC گزارش کرد گزارش دولت بایدن در مورد استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات در غزه به این نتیجه رسید که این اقدام ناقض قوانین بین‌المللی یا آمریکا نیست.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت: ارتش اسرائیل مهمات کافی برای حمله به رفح را بدون حمایت آمریکا در اختیار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رویترز از موافقت اروپا با تحریم‌های جدید ایران خبر داد