اپل: آیپد پرو 2024 دارای پیشرفته‌ترین نمایشگر در جهان است!


اپل: آیپد پرو 2024 دارای پیشرفته‌ترین نمایشگر در جهان است!توسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه اگرچه عرضه آیفون 16 پرو با نمایشگر اولد دو لایه موجود در آیپد پرو...

اپل: آیپد پرو 2024 دارای پیشرفته‌ترین نمایشگر در جهان است!
اپل: آیپد پرو 2024 دارای پیشرفته‌ترین نمایشگر در جهان است!
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

اگرچه عرضه آیفون 16 پرو با نمایشگر اولد دو لایه موجود در آیپد پرو 2024 اپل امری دور از انتظار به‌نظر می‌رسد؛ اما اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که مدل آینده آیفون پرو احتمالا در یک حوزه کلیدی از تبلت‌های پرچمدار اپل پیشی خواهد گرفت.

تصاویر لو رفته نشان می‌دهند که آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس در مقایسه با همتایان غیر پرو خود دارای اندازه بزرگ‌تری بوده و به‌ترتیب از نمایشگرهای 6.3 و 6.9 اینچی استفاده خواهند کرد. اما وبسایت 9to5Mac با استناد به اظهارات یک افشاگر قابل اعتماد با نام Instant Digital مدعی شده که این مورد تنها ارتقاء مدنظر اپل برای نمایشگرهای سری آیفون 16 پرو محسوب نمی‌شود.

فرد افشاگر ادعا کرده که حداکثر میزان روشنایی نمایشگر آیفون 16 پرو هنگام استفاده معمول یا نمایش محتوای SDR به 1200 نیت خواهد رسید. این رقم در مقایسه با نمایشگر آیفون 15 پرو با حداکثر روشنایی 1000 نیتی رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد. این موضوع بدان معناست که میزان روشنایی نمایشگر گوشی‌های آینده اپل هنگام استفاده معمول از مدل‌های فعلی بیش‌تر خواهد بود.

برای مقایسه جالب است بدانید که آیپد پرو اخیرا معرفی شده اپل از روشنایی معمول 1000 نیتی پشتیبانی می‌کند. بر اساس شایعات، آیفون 16 پرو کماکان حداکثر روشنایی 1600 نیتی را حفظ خواهد کرد. در نتیجه این گوشی از این منظر با آیفون 15 پرو و آیپد پرو 2024 برابری خواهد کرد.

از آنجا که اکثر محتوای مورد استفاده کاربران دارای وضوح SDR است؛ لذا می‌توان استدلال کرد که حداکثر روشنایی معمول در مقایسه با بیشینه روشنایی HDR از اهمیت بالاتری برخوردار است. اپل از صفحه‌نمایش آیپد پروهای جدید خود به‌عنوان پیشرفته‌ترین نمایشگرها در جهان یاد کرده است؛ اما با عرضه آیفون 16 پرو طی چند ماه آینده، این ادعا دیگر معتبر نخواهد بود.

اپل: آیپد پرو 2024 دارای پیشرفته‌ترین نمایشگر در جهان است!

این مشخصه تنها چیزی است که آیفون‌های پرو آینده اپل برای تبدیل شدن به بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2024 به آن احتیاج دارند. بر اساس شایعات این گوشی‌ها از تراشه جدید A18 Pro اپل استفاده خواهند کرد. تراشه مذکور بر پایه دومین نسل فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد؛ در حالی‌که پرچمداران اندرویدی کماکان از تراشه‌های 4 نانومتری استفاده می‌کنند.

همچنین انتظار می‌رود که آیفون 16 پرو مجهز به دوربین فوق‌عریض با رزولوشن بالاتر (معادل 48 مگاپیکسل) و دکمه اختصاصی Capture جهت دسترسی سریع به دوربین‌ها باشد. بعلاوه شایعات مطرح شده از به‌کارگیری باتری‌های بزرگ‌تر و هوش مصنوعی درون دستگاهی برای سری آیفون 16 پرو حکایت دارند.

اپل: آیپد پرو 2024 دارای پیشرفته‌ترین نمایشگر در جهان است!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!