نصیر تپه سی اردبیل


نصیر تپه سی اردبیل

نصیر تپه سی اردبیل یکی از آثار تاریخی اردبیل است که در روستای دیجوجین واقع شده است. اردبیل از شهرهای تاریخی ایران با تعداد بی شماری از دیدنی های کهن است که برخی از این دیدنی ها بیش از هزار سال قدمت دارند. یکی از...

نصیر تپه سی اردبیل یکی از آثار تاریخی اردبیل است که در روستای دیجوجین واقع شده است. اردبیل از شهرهای تاریخی ایران با تعداد بی شماری از دیدنی های کهن است که برخی از این دیدنی ها بیش از هزار سال قدمت دارند. یکی از بخش های کهن این شهر نصیر تپه سی نام دارد که جزو آثار ملی ایران نیز به شمار رفته و مکانی مربوط به صدها سال است. نصیر تپه سی مربوط به دوره اشکانیان است. در شهرستان گرمی، بخش مرکزی، دهستان اجارودشمالی، روستای دیوجین واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۱۹۴۰۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نصیر تپه سی اردبیل

از جمله غذاهای محلی می توان خینگل، آش دوغ ، خشیل ، یارما پلو و حلوای سیاه اردبیل را نام برد. نقاشان این روستا در سطح شهر اردبیل نیز معروف می باشند. از جمله نقاشان پیشکسوت در این روستا می توان به اوستا مَندی اشاره کرد. این روستا مهد تولد حسنعلی علی‌پور از بزرگترین خیرین مدرسه ساز و نیکوکاران ایران می باشد. قالی بافی از صنایع دستی مردم این روستا می باشد.

نصیر تپه سی اردبیل



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روستای گت کلا آمل