درگ تسلا سایبرتراک و پورشه 911 این بار به شکل واقعی!


درگ تسلا سایبرتراک و پورشه 911 این بار به شکل واقعی!

درحالی‌که مشخص شد ویدئوی درگ سایبرتراک هنگام یدک کشیدن یک پورشه ۹۱۱ ساختگی بوده است، حالا موتورترند مسابقه‌ای واقعی را بین این خودروها ترتیب داده است. تسلا اواخر سال گذشته زمانی که نسخهٔ تولیدی سایبرتراک را رونمایی کرد، با انتشار ویدئویی...

درحالی‌که مشخص شد ویدئوی درگ سایبرتراک هنگام یدک کشیدن یک پورشه ۹۱۱ ساختگی بوده است، حالا موتورترند مسابقه‌ای واقعی را بین این خودروها ترتیب داده است.

تسلا اواخر سال گذشته زمانی که نسخهٔ تولیدی سایبرتراک را رونمایی کرد، با انتشار ویدئویی جنجال به راه انداخت. ایلان ماسک ادعا کرد سایبرتراک درحالی‌که یک پورشه ۹۱۱ را یدک می‌کشد، در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر از ۹۱۱ سریع‌تر خواهد بود. تسلا برای اثبات این ادعا ویدئویی را منتشر کرد اما بعداً مشخص شد این ویدئو صحیح نبوده است. حال موتورترند برای اینکه همه‌چیز روشن شود، با استفاده از یک سایبرتراک و یک پورشه ۹۱۱ کاررا T این درگ را بازسازی کرده است.

همچنین بخوانید:

درگ عجیب ۹۱۱ با تسلا سایبرتراک در حال یدک کشی پورشه ۹۱۱

تسلا ویدئوی درگ تسلا سایبرتراک با پورشه ۹۱۱ حقیقت ندارد

تسلا هیچ‌گاه مشخص نکرد که برای مسابقهٔ درگ با سایبرتراک از کدام نسخهٔ ۹۱۱ استفاده کرده است و به همین دلیل، موتورترند با بررسی موشکافانه برای اینکه عیناً ویدئوی تسلا را شبیه‌سازی کند، کاررا T را انتخاب کرده است که با ۳۸۵ اسب بخار قدرت، ضعیف‌ترین نسخهٔ ۹۱۱ محسوب می‌شود. علاوه بر این، برای گیربکس هم نسخهٔ دستی انتخاب شده است که از نسخهٔ اتوماتیک کندتر است درحالی‌که حتی وزن رانندگان هم در نظر گرفته شده است.

بدین ترتیب، سایبرتراک و ۹۱۱ کاررا T در شش مسابقهٔ درگ به مصاف یکدیگر رفتند که در همه پورشه پیروز شد. درگ اول نزدیک‌ترین مسابقه بود و دو خودرو تنها ۰.۲ ثانیه باهم اختلاف داشتند اما در مسابقهٔ آخر، پورشه ۰.۷ ثانیه زودتر به خط پایان رسید. بهترین زمان تسلا در این مسابقه‌ها ۱۲.۷ ثانیه بود که در درگ‌های اول و چهارم به ثبت رسید درحالی‌که این زمان برای پورشه ۱۲.۲ ثانیه بود. در ویدئویی که تسلا منتشر کرده بود اما کاربران تیزبین به‌سرعت فهمیدند که این ویدئو یک مسابقهٔ ۲۰۰ متری را نشان می‌دهد نه ۴۰۰ متر.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد حتی در ۲۰۰ متر هم سایبرتراک هنگام یدک کشیدن یک ۹۱۱ نمی‌تواند حریف کاررا T شود زیرا هرچند در اولین مسابقهٔ موتورترند بین دو خودرو تسلا ظرف ۸.۱ ثانیه ۲۰۰ را پشت سر گذاشت و پورشه در ۸.۲ ثانیه این کار را انجام داد اما این سریع‌ترین عملکرد ۹۱۱ نبود و در آخرین مسابقه، کاررا T توانست ظرف ۷.۹ ثانیه ۲۰۰ متر را طی کند؛ بنابراین، مشخص است که ادعای ماسک در مورد سرعت سایبرتراک هنگام یدک کشیدن یک ۹۱۱ دروغ بوده است ولی بااین‌وجود همین پرفورمنس هم برای پیکاپی که در حال کشیدن یک خودروی دیگر است چشمگیر به نظر می‌رسد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بزرگ‌ترین کشتی بیمارستانی خیریه جهان آماده شروع انجام ماموریت‌های مربوط به نجات زندگی است