پنتاگون برای رویارویی در فضا آماده می شود


پنتاگون برای رویارویی در فضا آماده می شود

ایتنا - پنتاگون پس از اینکه متقاعد شد که پیشرفت چین و روسیه در عملیات فضایی تهدید فزاینده‌ای برای آنها به شمار می‌رود، به دنبال گسترش توانایی‌های خود برای جنگ در فضا است.


اگرچه جزئیات اقدامات پنتاگون در این راستا کاملاً محرمانه است، مقامات وزارت دفاع اذعان کردند که ابتکارات آمریکا نشان دهنده تغییر در عملیات نظامی پس از تبدیل شدن فضا به میدان جنگ است.

به گزارش ایتنا، بر اساس گزارشی که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز منتشر کرده است، ایالات متحده دیگر برای ارتباطات، ناوبری، نظارت و شناسایی تهدیدات به ماهواره‌های نظامی وابسته نخواهد بود، زیرا آنها برای دهه ها نقطه برتری پنتاگون در هر زمینه ای بودند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا طی مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های مطبوعاتی گفتند که ایالات متحده به دنبال در اختیار داشتن ابزارهای جدید در زمین و فضا برای محافظت از شبکه ماهواره‌ای در برابر هرگونه حمله و در مواقع ضروری، داشتن ابزارهایی برای از کار انداختن وسیله نقلیه دشمن در فضا است.

این روزنامه آمریکایی افزود: راهبرد جدید با برنامه‌های نظامی قبلی در زمینه فضا کاملاً متفاوت است زیرا بر گسترش قابلیت‌های تهاجمی تمرکز دارد و با برنامه دفاعی جنگ ستارگان در دهه 1980 که اجرا نشد و متمرکز بود فاصله زیادی دارد. استفاده از ماهواره‌ها برای محافظت از ایالات متحده در برابر حمله موشکی هسته ای.

جنگ احتمالات
ژنرال چنس سالتزمن، مدیر عملیات فضایی نیروهای فضایی، در ماه مارس گفت: «ما باید از توانایی‌های خود در فضا محافظت کنیم.»

مقامات پنتاگون اخیراً با استناد به ارزیابی مدیر اطلاعات ملی اعلام کردند که روسیه و چین اخیراً سامانه‌های لیزری زمینی با انرژی بالا، موشک‌های ضد ماهواره و ماهواره‌های قابل مانور را آزمایش کرده‌اند که می‌تواند توانایی‌های آمریکا در فضا را مختل کند.

نگرانی‌ها پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه روسیه ممکن است یک سلاح هسته‌ای مبتنی بر فضا تولید کند، تشدید شد. این سلاح هسته‌ای ممکن است ماهواره های غیرنظامی و نظامی را در مدار اطراف زمین نابود کند، علاوه بر استفاده روسیه از تکنیک‌های انسداد الکترونیکی و پارازیت در جنگ اوکراین، که چندین بار بر تسلیحات آمریکایی تأثیر گذاشته است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تفاهم نامه همکاری استراتژیک بین انجمن شرکت های پرداخت الکترونیک و هلدینگ گرین وب سامان...