جدول لیگ برتر بدون VAR: چه اتفاقی می‌افتاد!


جدول لیگ برتر بدون VAR: چه اتفاقی می‌افتاد!

برخی معتقدند VAR عدالت را به فوتبال برگردانده و برخی دیگر آن را عامل وقفه‌های طولانی و خدشه به هیجان بازی می‌دانند.

به گزارش "ورزش سه"، نیوکسل بعد از اینکه بیشتر از هر تیم دیگری قربانی استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در لیگ برتر شد، حالا باید هزینه‌های احتمالی حذف از رقابت‌های اروپایی را متحمل شود. اگر این تکنولوژی وجود نداشت، حضور این تیم در رقابت‌های اروپایی فصل قطعی می‌شد.

روزنامه سان اسپورت انگلیس با بررسی تمامی صحنه‌هایی که با دخالت داوران ویدیویی در استوکلی پارک تغییر کرده، جدولی را بر اساس تصمیمات اولیه داوران در زمین چمن ترتیب داده است. بر اساس این جدول، پنج تیم اول لیگ برتر همان تیم‌های فعلی هستند؛ هرچند استون ویلا با چهار امتیاز بیشتر نسبت به تاتنهام در رده پنجم قرار می‌گرفت.

اما نیوکسل با امتیاز برابر با چلسی و به لطف تفاضل گل بهتر به رده ششم صعود می‌کرد و این تیم پوچتینو بود که باید با اضطراب بازی فینال جام حذفی در ومبلی را دنبال می‌کرد. در انتهای فصل، هر سه تیمی که سقوط کرده بودند باز هم سقوط می‌کردند، اگرچه سرنوشت لوتون تنها بر اساس تفاضل گل رقم می‌خورد.

جدول لیگ برتر بدون VAR: چه اتفاقی می‌افتاد!ولورهمپتون با VAR با همان وضعیتی که شروع شد به پایان می‌رسید. کارت قرمز نلسون سمدو در آنفیلد، هفتمین تصمیمی بود که به ضررشان برگشت، در حالی که تنها یک بار از این تکنولوژی به سودشان استفاده شد.

بحث اصلی:

مارتین لیپتون: نگاهی طرفدارانه به VAR

۱۲ ماه به جلو بروید، به تاریخ ۱۸ می ۲۰۲۵. بعد از ۸۹ دقیقه در مولینکس، ولورهمپتون که برای بقا نیاز به برد در آخرین بازی فصل خود دارد، منچستریونایتد را که به یک امتیاز برای رسیدن به لیگ قهرمانان نیاز دارد، شکست می‌دهد.

توپی بلند پشت مدافعین، راسموس هویلوند را در موقعیت تک به تک قرار می‌دهد. پرچم بالا نمی‌رود. هویلوند گل می‌زند. ولورهمپتون سقوط می‌کند. و در راه خانه، هواداران افسرده ولورهمپتون تصویر ثابت صحنه را روی گوشی‌هایشان می‌بینند. هویلوند کاملا در آفساید بوده است. اشتباهی باورنکردنی.

2024441

این سقوط به معنای حداقل یک سال حضور در چمپیونشیپ، کاهش ۱۰۰ میلیون پوندی درآمد و فروش اجباری بازیکنان کلیدی‌ است. در حالی که یونایتد ۵۰ میلیون پوند اضافی به دست می‌آورد. اما اشکالی ندارد. تک تک آن هواداران، به همراه گاری اونیل، سرمربی خندان و هیئت مدیره ولورهمپتون، صف خواهند کشید تا بگویند: "نگران نباشید. این همان چیزی بود که به آن رای دادیم. تلخی با شیرینی همراه است."

دن کینگ: نگاهی مخالف به VAR

سه تا هورا و یک ضربه محکم بر پشت جف شی، رییس باشگاه ولورهمپتون! برای بیان حرفی که کسی جرات گفتن آن را نداشت، برای صحبت کردن با عقل سلیم با گوش‌های ناشنوا، برای پیشنهاد حذف VAR. شی محکوم به شکست است. بعید است پیشنهاد او حتی در مجمع عمومی ماه آینده لیگ برتر به رای گذاشته شود. و اگر هم به آن مرحله برسد، شانس کمی برای کسب اکثریت دو سوم آرایی که برای تصویب چنین پیشنهاد رادیکالی لازم است دارد.

2024442

اما شی با یک بیانیه در روز چهارشنبه ثابت کرد که او باهوش‌ترین فرد حاضر در آن اتاق جلسه خواهد بود. او ادعا کرد VAR "منجر به ایجاد عواقب منفی ناخواسته متعددی شده است که رابطه بین هواداران و فوتبال را خدشه‌دار می‌کند و ارزش برند لیگ برتر را تضعیف می‌کند."

و او کاملا درست می‌گوید. استدلال علیه VAR گسترده و در عین حال کاملا ابتدایی است. اگر معتقد هستید که فوتبال یک ورزش است که باید از شکوه لحظه‌ای و پرشور آن لذت برد، پس با VAR مخالف هستید. اگر معتقد هستید که فوتبال یک تجارت است، که بسیار مهم‌تر از یک بازی صرف است، باید از شواهد علمی استفاده کرد که به هر قیمتی به نزدیکترین نقطه به عدالت نهایی رسید، پس طرفدار VAR هستید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاریخ‌سازی کردیم و فوق‌العاده بودیم؛/ مهران احمدی: رتبه ملوان دیگر تکرار نمی‌شود