تولید تویوتا هایلوکس برقی به زودی آغاز خواهد شد


تولید تویوتا هایلوکس برقی به زودی آغاز خواهد شد

تویوتا برخلاف سایر خودروسازان، تاکنون علاقه چندانی به تولید خودروهای برقی نشان نداده است. با این حال برند ژاپنی به تدریج خط تولید محصولات برقی خود را گسترش می‌دهد. جدیدترین محصول این برند، تویوتا هایلوکس برقی است که در سال 2025...

تویوتا برخلاف سایر خودروسازان، تاکنون علاقه چندانی به تولید خودروهای برقی نشان نداده است. با این حال برند ژاپنی به تدریج خط تولید محصولات برقی خود را گسترش می‌دهد. جدیدترین محصول این برند، تویوتا هایلوکس برقی است که در سال 2025 روانه بازار شد.

نمونه اولیه تویوتا هایلوکس برقی در اواخر سال 2022 رونمایی شد و به زودی تولید نسخه نهایی آن آغاز خواهد شد. تویوتا هایلوکس برقی در تایلند به تولید خواهد رسید، کشوری که 50 درصد خودروهای فروخته شده در آن از نوع پیکاپ هستند.

پیش از تویوتا، ایسوزو رقیب هایلوکس برقی را به بازار تایلند عرضه کرده است. ایسوزو D-Max برقی در تایلند به تولید خواهد رسید و علاوه بر بازار این کشور، به بازارهای صادراتی نیز عرضه خواهد شد.

هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی تویوتا هایلوکس برقی فاش نشده است، با این حال تویوتا می‌گوید که هایلوکس الکتریکی بردی معادل 199 کیلومتر خواهد داشت. این پیکاپ از چیدمان تک دیفرانسیل و تک کابین بهره می‌برد تا کفی بار بزرگی داشته باشد. با این حال برد 199 کیلومتر برای یک پیکاپ کمتر از حد ایده‌آل قلمداد می‌شود.

تولید تویوتا هایلوکس برقی به زودی آغاز خواهد شدتویوتا هایلوکس برقی

نسل فعلی تویوتا هایلوکس از یک دهه پیش تاکنون در بازار حضور دارد، از این رو برخی خبرنگاران احتمال می‌دهند تویوتا هایلوکس الکتریکی براساس نسل نهم این خودرو که فیس‌لیفت نسل هشتم است، توسعه یابد.

تویوتا علاوه بر هایلوکس برقی، نسخه الکتریکی تویوتا تاکوما را نیز در نمایشگاه وسایل نقلیه ژاپن 2023 رونمایی کرده است. تویوتا همچنین مدل مفهومی IMV-0 را مدتی پیش معرفی کرد که یک پیکاپ برقی کوچک بود. هم‌اکنون پیکاپ تویوتا IMV-0 با موتور درون‌سوز و قیمتی در حدود 13 هزار دلار در تایلند به فروش می‌رسد.


گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجربه رانندگی با اکستریم VX و TXL، محصولات جدید مدیران خودرو