دیگر مثل او ساخته نمی‌شود/ 3 گزینه احتمالی رئال برای جانشینی کروس


دیگر مثل او ساخته نمی‌شود/ 3 گزینه احتمالی رئال برای جانشینی کروس

رئال مادرید بعد از خداحافظی تونی کروس برای یافتن جانشین او وارد بازار خواهد شد. تنها سه بازیکن مشابه او در فوتبال اروپا داریم.

به گزارش "ورزش سه"، یافتن جانشینی برای تونی کروس در رئال مادرید کار آسانی نیست. دیروز بود که این بازیکن آلمانی تصمیم گرفت در پایان فصل بازنشسته شود. با تصمیم او، مطمئناً باشگاه تحت ریاست فلورنتینو پرز برنامه‌ای در آینده برای پر کردن این خلأ بزرگ دارد.

رئال مادرید در حال حاضر یک خط هافبک تضمین شده برای سال‌های آینده با شوآمنی، کاماوینگا، والورده و بلینگام دارد. اما رئال دیگر یک تونی کروس ندارد.

2024816

ویژگی‌های ستاره آلمانی به عنوان یک بازیکن عضلانی و همچنین با دقت پاس بی‌نظیر با تک لمس‌ها را به سختی بتوان در یک بازیکن دیگر پیدا کرد و رئال راه انتخاب زیادی ندارد.

اگر باشگاه پروفایل دیگری مانند کروس می‌خواهد، به بازیکنی نیاز دارد که از لمس توپ عالی، بازی‌خوانی، توانایی تصمیم‌گیری برای سرعت بخشیدن یا کند کردن و مکث دادن به بازی و نیز کمک به دفاع با هوشمندی برخوردار باشد. رسیدن به سطح بازی این آلمانی دشوار است، اما باید گفت که این چیزی است که در طول زمان می‌توان به آن دست یافت.

سبک بازی کروس، حداقل از فصل 17-2016 عمدتاً با عملکرد تهاجمی بالای او در پیشبرد توپ برای ایجاد خطر، توانایی‌اش در از دست ندادن توپ و قدرت تصمیم‌گیری او در پاس دادن و بازی‌سازی بارز شده است.

2024818

کروس همه این کارها را معمولا در منطقه خاصی از زمین بازی انجام می‌دهد. این نقشه حرارتی او در این فصل است، اگرچه در مقایسه با سایر هم‌تیمی‌هایش زیاد جا به جا نشده و مشخص است که جایی که او فوتبالش را بیشتر توسعه می‌دهد، سمت چپ است.

2024819

بر اساس این داده‌ها و به طور خاص آن‌هایی که از این فصل به دست آمده است، جایی که کروس نقش بسیار برجسته‌ای را ایفا می‌کند، می‌توانیم به دنبال بازیکنانی باشیم که بیشتر به او شباهت دارند. و ما به دلایل مختلف، بر اساس آنچه داده‌ها به ما می‌گویند، سه نامزد را انتخاب کرده‌ایم که هر کدام تفاوت‌ها و شباهت‌های خود را نسبت به او دارند.

2024820

جاشوا کیمیچ (بایرن مونیخ)

با توجه به کیفیت، تجربه بین المللی و سلسله مراتب، کیمیش گزینه بسیار خوبی خواهد بود. بدون شک، ابتدا او آن خلأ رهبری که بعد از جدایی کروس را پوشش می‌دهد. البته درست است که از بین سه پیشنهاد ما، شکل بازی او از کروس دورتر است، عمدتاً به این دلیل که بازیکن بایرن یک هافبک میانی خالص است، جایی که فوتبالش را بیشتر توسعه می‌دهد، پستی که کروس در آن خیلی زیاد بازی نکرده است.
با این حال، اگر به داده‌های FBref مربوط به 365 روز گذشته که نمونه یک هافبک تهاجمی است نگاه کنیم، این دو خصوصیات مشترک زیادی دارند. کیمیش در رساندن توپ به محوطه جریمه دقیق‌تر است و توانایی گلزنی بیشتری دارد، اما به طور کلی، آنها داده‌های بسیار مشابهی را ارائه می‌دهند.

2024821

مشکل اصلی کیمیش سن اوست. او الان 29 سال دارد، اما اگر رئال مادرید بخواهد به درازمدت فکر کند، او ممکن است بهترین گزینه نباشد. مدیریت ورزشی رئال باید تصمیم بگیرد که آیا جایگزین کروس باید عملکرد فوری ارائه دهد یا به یک دوره سازگاری فکر می‌کنند.

ارزش بازار کیمیش 65 میلیون یورو است. سن او باعث می‌شود ارزش او در حال حاضر کاهش یابد، که به آن یک نکته جالب اضافه می‌شود، اینکه قرارداد او در ژوئن 2025 به پایان می‌رسد. اگر او تمدید نکند، شاید بایرن علاقه‌مند به فروش او در تابستان امسال شود تا تابستان آینده او را مجانی از دست ندهد. اینجاست که رئال مادرید می‌تواند بهانه خوبی برای خرید او پیدا کند.

2024822

نیکولو بارلا (اینترمیلان)

از میان سه پیشنهاد، بارلا نزدیک‌ترین به کروس است، اگرچه شعاع حرکتی او بیشتر به سمت راست است تا سمت چپ.

البته بارلا دقیقا تونی کروس نیست، اما سبک بازی او به عنوان یک هافبک تهاجمی کاملاً مشابه است، عمدتاً از نظر عملکرد تهاجمی و پیشبرد توپ و همچنین در وظایف دفاعی.

ظرفیت تهاجمی بارلا در ایتالیا عمدتاً با پاس‌های او به محوطه جریمه و پاس‌های پیشرونده مشخص می‌شود، جایی که فقط دی لورنزو در آن بهتر بوده و در تعداد پاس‌ها به یک سوم نهایی زمین رتبه پنجم را دارد.

2024823

او در 27 سالگی در سن مناسبی برای پیوستن به رئال قرار دارد زیرا علاوه بر این، او تجربه زیادی در سطح بین المللی دارد. بارلا همچنین می‌داند که بازی کردن در فینال لیگ قهرمانان اروپا چگونه است.

ارزش بازار او 83 میلیون یورو است و قراردادش با اینترمیلان در سال 2026 به پایان می‌رسد. دور کردن او از جوزپه مه‌آتزا کار ساده‌ای نیست و رئال مادرید مطمئناً باید سر کیسه را شل کند.

2024824

جوئی فیرمان (PSV)

این هلندی ناشناخته‌ترین در بین سه گزینه پیشنهادی است، اما مشخصات بسیار مشابهی با کروس دارد. احتمالاً بیشتر از همه. برای شروع، او درست مانند کروس در زمین حرکت می‌کند. فیرمان بیشتر به عنوان یک بازیکن محوری عمل می‌کند و در این فصل 892 دقیقه بین برای آیندهوون بازی کرده است. اما او بیشتر تمایل دارد به سمت چپ متمایل شود و از آنجا توپ بگیرد و بازی‌سازی کند. پاس‌های بلند او به خصوص زمانی که می‌خواهد بازی را برای ایجاد برتری در حمله تغییر دهد، بسیار یادآور گریفسوالد است. او همچنین درصد دقت ارسال پاس بالایی دارد و در ضربات ایستگاهی نیز قابل اعتماد است.

سبک بازی او تقریباً یک کپی کامل از کروس است، به خصوص در نقش تهاجمی و تأثیر دفاعی علاوه بر پاس‌های پیشرونده. فیرمان اما توانایی کمتری در حفظ توپ دارد. در عوض، او در دوندگی و دریبل زدن پرکارتر است و به خاطر هوش و موقعیت دقیقش هنگام بازیابی و قطع توپ‌ها متمایز است. از طرفی او در جاگذاشتن بازیکنان در موقعیت‌های تک به تک مهارت دارد و گهگاه دوست دارد با توپ بدود.

2024825

این بازیکن هلندی تجربه حضور در یکی از پنج لیگ بزرگ اروپا را ندارد، اما تجربه حضور در سطح بین المللی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. علاوه بر این، او تا کنون 6 بار برای کشورش بازی کرده است.

به اینها باید عملکرد او در لیگ هلند را اضافه کنیم که نشان می‌دهد او آماده جهشی بزرگ است. بر اساس گزارش FBref، فیرمن نه تنها بهترین پاس گل در مسابقات را دارد (16 پاس گل، 0.6 در 90 دقیقه)، بلکه او همچنین بازیکنی است که بیشترین پاس کلیدی (130)، بیشترین پاس منجر موقعیت خطرناک (214)، بیشترین پاس‌ها به داخل محوطه جریمه (82) و شوتزنی (251 در مجموع، 9.5 در دقیقه 90) را دارد.

2024826

توانایی او در ارائه فوتبال تهاجمی او را در PSV بازیکنی کلیدی کرده است. به همین دلیل است که هم‌تیمی‌هایش در زمین اغلب به دنبال او هستند و او در میان هافبک‌هایی است که بیشترین پاس را دریافت می‌کند و در یک سوم پایانی زمین بیشترین ضربه را می‌زند. او در مقابل دروازه عملکرد خوبی دارد و معمولا در تکل زدن موفق است. اگرچه تحت فشار قابل اعتماد است، اما این زمینه‌ای است که می‌تواند در آن پیشرفت کند.

ارزش بازار او 26 میلیون یورو است، مبلغی که برای رئال مادرید بسیار مقرون به صرفه است. قرارداد او در ژوئن 2026 به پایان می‌رسد. حساب کردن روی او به دلیل حضور محدود بین المللی‌اش ریسکی‌تر است، اما پتانسیل هدایت یک تیم بزرگ را دارد.

منبع: مارکا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اگر رئال 75 درصد حقوقش را بدهد/ مورینیو اعلام کرد: آردا گولر را می‌خواهم!