ارتش روسیه شهرک آندریوکا در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کرد


واحدهای گروه جنوبی نیروهای مسلح روسیه شهرک آندریوکا در جمهوری خلق دونتسک...
واحدهای گروه جنوبی نیروهای مسلح روسیه شهرک آندریوکا در جمهوری خلق دونتسک آزاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه منتشر کرده است.
در خبر منتشره آمده است : "یگان های گروه نیروهای جنوبی در نتیجه اقدامات فعال، روستای آندریوکا جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند و همچنین وضعیت را در خط مقدم بهبود بخشیدند."
آندریووکا روستایی در جنوب غربی شهر آرتیوموفسک است. روز قبل، اداره نظامی منطقه در مورد آزادسازی روستای کلشیوکا در همان بخش جبهه صحبت کرد. کنترل بر آنها به نیروهای مسلح روسیه اجازه می دهد تا در جنوب جاده چاسوف یار پیشروی کنند.
علاوه بر این، جنگنده های این گروه پرسنل و تجهیزات دشمن را در منطقه کنستانتینوفکا، رازدولوفکا و چاسوف یار شکست دادند.
در مجموع، کی یف بیش از 490 پرسنل نظامی، دو خودروی جنگی زرهی، چهار خودرو، یک واحد توپخانه خودکششی Paladin، یک توپ Giatsint-B، چهار هویتزر D-20 و یک اسلحه L-119 را در نبردهای این محور از دست داد.
آندریووکا سومین شهرک آزاد شده توسط ارتش روسیه از ابتدای هفته است. روز دوشنبه، وزارت دفاع گزارش داد که کنترل روستای بلوگروفکا در مرزهای غربی جمهوری خلق لوگانسک را به دست گرفته است که امکان پیشروی به سوی منطقه سویسورسک را فراهم می کند.
طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، تلفات نیروهای اوکراینی در شبانه روز گذشته به 1740 نفر رسید و همچنین گروه "شمال" ارتش روسیه در منطقه خارکف به پیشروی خود تا عمق پدافند دشمن ادامه داد و وضعیت در سایر جهات نیز بهبود یافته است.
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته