مهم‌ترین بیماری‌های رحم در زنان را بشناسید


فیبروئیدها جزو توده‌های خوش‌خیم (غیرسرطانی) در دیواره رحم به شمار می‌روند که می‌توانند کوچک یا بزرگ باشند.

مهم‌ترین بیماری‌های رحم در زنان را بشناسیدشفا آنلاین:رحم در پایین شکم بین مثانه و رکتوم قرار گرفته است. بخش باریک و گلابی شکل قرار گرفته در پایین رحم «دهانه رحم» نامیده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:لوله‌های فالوپ و تخمدان‌ها نیز دو طرف رحم را فرا گرفته‌اند. دکتر آزیتا صفارزاده‌کرمانی متخصص زنان و زایمان، فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مهم‌ترین بیماری‌های رحم که غیرسرطانی هستند، توضیح می‌دهد.

مهم‌ترین بیماری‌های رحم در زنان
فیبروئید: فیبروئیدها جزو توده‌های خوش‌خیم (غیرسرطانی) در دیواره رحم به شمار می‌روند که می‌توانند کوچک یا بزرگ باشند.

آندومتریوز‌: در افراد مبتلا به آندومتریوز بافت لایه داخلی رحم در سایر بخش‌های بدن (به‌طور معمول در شکم) رشد می‌کند. این موضوع باعث تشکیل بافت اسکار در اطراف اندام‌های بدن می‌شود.

هایپرپلازی آندومتر: در بیماری هایپرپلازی آندومتر ، دیواره رحم یا همان آندومتر در اثر رشد و تکثیر بیش از حد، ضخیم شده و باعث خونریزی غیرطبیعی از رحم می‌شود. هر چند هایپرپلازی آندومتر یک بیماری غیرسرطانی است اما می‌تواند منجر به سرطان شود.

کیست تخمدان: کیست تخمدان کیسه‌های ریز و پر از مایعی هستند که در بیشتر مواقع بدخیم نیستند.

بیماری التهابی لگن: این بیماری در اثر عفونت یک یا چند اندام لگنی از جمله رحم، دهانه رحم و لوله‌های فالوپ ایجاد می‌شود. در بیماری التهابی لگن، باکتری‌ها یا سایر موجودات بیماری‌زا وارد دهانه رحم می‌شوند و از آن طریق، در قسمت‌های بالایی بدن و اندام‌های لگنی انتشار می‌یابند.

درد شدید عادت ماهیانه: برخی از خانم‌ها درد و گرفتگی‌های شدیدی قبل از عادت ماهیانه و هنگام آن تجربه می‌کنند. به این دردها، دیسمنوره گفته می‌شود.

خونریزی شدید هنگام عادت ماهیانه: در این موارد، خونریزی عادت ماهیانه بیش از حالت معمول است. این خونریزی‌ها می‌توانند در زمان طولانی‌تری از حالت نرمال، ادامه پیدا کنند.سلامانه


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خصوصیات ظاهری زنان گرم مزاج