آیا ارث زن و شوهر، به برادران و خواهران آنها هم می‌رسد؟


به گزارش آرمان زنان به نقل از میزان، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره رسیدن ارث زن و شوهر به برادران و خواهران آنها این است: با سلام و تشکر از زحمات شما و آرزوی قبولی طاعات. سوالی خدمت شما دارم . اگر خانمی فوت کند و والدین وی قبلا فوت شده باشند و فرزندی نیز نداشته باشد آیا همه اموال وی به شوهر میرسد یا به برادر و خواهر وی نیز سهمی تعلق...

کدخبر: 41186 تاریخ انتشار خبر: ۱:۴۷ ب.ظ - چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ چاپ خبر
آیا ارث زن و شوهر، به برادران و خواهران آنها هم می‌رسد؟

آیا ارث زن و شوهر، به برادران و خواهران آنها هم می‌رسد؟

در صورت فوت زن یا شوهر، آیا ارث آنها به برادران و خواهران ایشان هم می‌رسد؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.

به گزارش آرمان زنان به نقل از میزان، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره رسیدن ارث زن و شوهر به برادران و خواهران آنها این است:

با سلام و تشکر از زحمات شما و آرزوی قبولی طاعات. سوالی خدمت شما دارم . اگر خانمی فوت کند و والدین وی قبلا فوت شده باشند و فرزندی نیز نداشته باشد آیا همه اموال وی به شوهر میرسد یا به برادر و خواهر وی نیز سهمی تعلق میگیرد ؟

پاسخ کارشناسان:

حسب مواد ۸۹۶ و ۸۹۹ قانون مدنی در صورتی که علاوه بر زوج و یا زوجه ، از طبقه دوم ارث نیز وراثی وجود داشته باشد، زوج تنها فرض خود را از اصل ترکه می برد و این فرض عبارتست از نصف اصل ترکه و مابقی ترکه طبق مقررات مابین وراث طبقه دوم تقسیم می شود.

انتهای پیام

http://armanezanan.ir/41186

درج دیدگاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید