واکنش ابتهاج محمد به قتل و خشونت علیه دختر نوجوان مسلمان


نبرا حسنین 17 ساله مصری تبار ساکن ویرجینیا، 22 ژوئن 2017 در ساعات سحری و در راه مسجد «آدامز سنتر استرلینگ» توسط شخصی به نام داروین ماتینز تورز و با چوب بیسبال مورد خشونت قرار گرفته و به قتل رسیده بود. سخنگوی پلیس شهر «فایرفاکس» در ویرجینیا گفت: پسر 22 ساله‌ای که متهم به قتل دختر نوجوان مسلمان آمریکایی است، در حاشیه جاده داخل خودروی خود با...

نبرا حسنین ۱۷ ساله مصری تبار ساکن ویرجینیا، ۲۲ ژوئن ۲۰۱۷ در ساعات سحری و در راه مسجد «آدامز سنتر استرلینگ» توسط شخصی به نام داروین ماتینز تورز و با چوب بیسبال مورد خشونت قرار گرفته و به قتل رسیده بود. سخنگوی پلیس شهر «فایرفاکس» در ویرجینیا گفت: پسر ۲۲ ساله‌ای که متهم به قتل دختر نوجوان مسلمان آمریکایی است، در حاشیه جاده داخل خودروی خود با دوستش در حال مشاجره بوده است که به ۱۵ دختر نوجوان حمله کرده و با فرار دخترها، نبرا را ربوده و با ضربه چوب بیسبال وی را به قتل رسانده بود.

واکنش ابتهاج محمد به قتل و خشونت علیه دختر نوجوان مسلمان

پلیس ویرجینیا علی‌رغم اصرار پدر دختر نوجوان مسلمان مبنی بر قتل به خاطر مسلمان بودن، این حادثه را به عنوان یک دعوای جاده‌ای و نه جنایتی تروریستی بررسی می‌کند.

ابتهاج محمد نخستین ورزشکار زن (شمشیربازی) مسلمان و آمریکایی که در المپیک (ریو ۲۰۱۶) مدال دریافت کرد، در واکنش به اتفاقی که برای این دختر ۱۷ ساله افتاده بیان کرد: سال گذشته وقتی یکی از خبرنگار از من پرسید آیا احساس نا امنی می‌کنید من در پاسخ به او گفتم هر لحظه. دلهره‌آور است که برخی بدترین راه را برای بیان نفرت خود از مسلمانان انتخاب می‌کنند. مسلمانان هم می‌توانند مانند بقیه مردم به کارهایی مثل قدم زدن در نیمه شب با دوستان بپردازند اما بعد از آن برای اقامه نماز به مسجد بروند. متاسفانه این اتفاقات راه نوجوانان مسلمان را تغییر خواهد داد و والدین مسلمان باید از فرزندان خود مراقبت کنند. اگر من فرزند داشتم به هیچ وجه به آنها اجازه چنین کارهایی را نمی‌دادم و سعی می‌کردم فرزندانم از اجتماع دور باشند.

او با انتقاد از دولت فعلی آمریکا ادامه داد: کاملا مطمئن نیستم که سال ۲۰۲۰ در المپیک حضور داشته باشم. البته به سختی تمرین می‌کنم چرا که مسابقات جهانی را پیش رو دارم. همچنین در حال نوشتن کتابی هستم از داستان زندگی‌ام. چون در مسیر زندگی‌ام اولین نفر بودم، کسی را نداشتم که گاهی از او کمک بگیرم و یا مسیرش را دنبال کنم. با اینکه راه بسیار سختی را پشت سر گذاشتم اما می‌خواهم که همه بدانند هیچ چیز غیر ممکن نیست. من می‌خواهم از طریق این کتاب، تصورات غلط فرهنگی را از بین ببرم و به همه زنان جهان بگویم به عنوان یک زن شما می‌توانید یک ورزشکار باشید؛ شما می‌توانید قوی باشید و هیچ مشکلی بوجود نیاید.

اخبار مرتبط:

اولین بانوی محجبه مدال‌آور آمریکا در تاریخ المپیک / روس‌ها بر سکوی قهرمانی اسلحه سابر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آمریکا به دیوان بین‌المللی کیفری: سراغ اسرائیل بروید سراغتان می‌آییم